Thursday 14 July 2011

Perasaan sekarang..

hmm..insyaAllah aku akan mula menjadi minah kilang balik isnin depan..huwahuwa..perasaan sekarang adalah BERCAMPUR BAUR..excited nak mulakan hidup baru pon ada..tetibe sebak pon ade..sedangkan org yg cuti 2 bulan berpantang tu pon emosi bila nak start kerja balik..inikan aku yg dah almost 2 years bergelar suri rumah..dan di usia Hajiq 1 tahun 2 bulan,tak pernah sesaat pon dia xde depan mata aku..ok sesaat adalah exaggerate lebih..sejam la..bagi nampak logik siket...

sebenarnya Hajiq tak la merisaukan sangat..dia rilek je kalau takde aku pon...budak itu mesra alam..dengan sapa pon boleh..bukan mcm mak dia..ape pon tak boleh...
dia pon dah lebih rapat dgn babah dia..hari2 tidur bawah ketiak bapak la katekan..;p..dan dia pon dah makin serasi dgn cuaca Msia..dah hampir 2 bulan takde adegan demam panas bersengkang mata,check suhu, sponging anak tengah2 malam..tp 2 hari lepas dia start batuk,selsema dan demam pulak..macam tau2 je mak dia nak kena pegi kerja..mintak2 jgn la berlarutan dan dpt la aku pergi kerja dgn hati yg tenang...kang ade yg 1st day kerja dah mintak MC kang..hihi..

bila tinggal 2-3 hari yg tinggal ni,mula lah otak aku pk macam2 menda yg tak terbuat lagi..nak g urut la,facial la ,tgk wayang la,shopping la,bercuti la...aiyo..yg 2 tahun ni ko membuang masa tu kenapa?..........................

sudah la..makin lama aku menulis,makin merepek jadinya..inilah dia kalau berblog time emosi tak stabil...

aku akhiri dengan gambar budak momot saye dan ucapan ganbatte kudasai kepada diri sendiri..moga segalanya dipermudahkan..moga aku tak jadi kera sumbang tak reti bergaul dgn org...

ade yg rindu budak motak ni ke?

dan moga2 aku dpt berblog mcm selalu..mencoret segala kenangan yg mungkin indah hanya pada aku...insyaAllah sakibaki 2,3 hari ni akan aku update smp lebam segala aktiviti2 sejak balik msia 4 bulan yg lalu..

teaser;sepetang di Putrajaya..yang ada di sana tp tak sempat jumpa tu jgn marah ye..pergi x planning lah katekan..

9 comments:

faizah said...

Hajiq leh jalan x lg? lama xupdate blog ye?bz ke? :)

eug|ena said...

hajiq dah matang la muke ;)
ensem boy betui.. kalu masuk nuresry nih sure jd pujaan ati.. keje nanti hajiq tinggal mane? kaisya mane babe?

Ann said...

ni nak marah ni
datang putrajaya tak bagitau
hehehe
btw rindu sama nad & hajiq
datang sini lagi pls roger2 me okey
nak sangat jumpa kamu berdua
:)

Teratak Hami said...

Nadia, selamat bekerjaya. Enjoy the days. Pasti lepas ni banyak story nak cerita.

Doakan Kak Aja dapat kerja jugak :-)

sharEna said...

lame giler x update. nyampas nad nie tau! ahaks

minah kilang tp position & gaji masyuk xde hal lah..hihi

untung fasih japanesse language nie kan? manyak kilang jepun kat johor tu...hihi..

rezeki nad. alhamdulillah

hajiq da besar. yeayyy!!! =)

rajin2 update blog dah keje sok kay! hihi..

Faezah Zee said...

babe, ko keje mana??? haishh, ntah bile nk jumpe kan...

εïзmmyHazaεïз said...

Selamat bekerja nadia///

nadia said...

faizah;belum boleh lagi..dia malas siket..hihi..aisya dah laju kan..behnya..
mizot:sementara ni ijam jaga dulu..tgh survey lagi nak anta dia mana..kaisya nihon kat jb ni je..
ann:dah agak dah kamu mesti marah..hari tu pergi mengejut sbb amek brg dah smp kat port klang..alang2 singgah putraja lapor diri kat JPA..len kali insyaAllah :)
k aja:dah nak kerja balik ye?cepatnye..hehe..ganbarou!
sharena:tatau la dpt berblog ke x lps ni..takut gak kalo kilang strict..huhu..ape2 akan ku update nanti ..doakan dipermudahkan ye..
faezah:aku kerja kat tebrau..ntah la..nanti la bukak pose ke raye ke..hehe
mummyhaza:tq..:)

nanayau said...

Datang KL inform la k! jom lepak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...