Thursday 21 May 2009

missing them...so much..

hmm..hari ni dok tengok drama msia jek dr pagi..tetibe homesick aa pulak..dah tue2 cam ni nak ngaku homesick agak malu aa gak..agi2 sejak kawen nih..nande darou ne?
terase nak cite pasal adik2 la pulak hari ni..i was born into a big family,the eldest of 9..ramai kan??
adik yg bongsu baru masuk darjah 1..lahir mase thn pertama aku fly ke jepun..sian die..aku hanye mampu jumpe die setaun sekali jek..=(
ktrg sume nama mula dr huruf N..nama aku paling pendek aa tp..mak abah malas nak pk kot mase tuh..hehe..dulu mase kecik2 rase ramaii sgt..bile nak kuar mane2 pon leceh..mkn berebut2..haha..sape cepat die dpt aa..tp bile dah bsr ni srg2 dah kuar umah..sunyi gak jdnye umah tuh..ni aku cite siket2 pasal diorg..
nadia(along)..aku aa tuh..garang..hehe..biase aa,anak sulung..kuasa veto..(dulu aa)..psl aku x yah cite aa..u judge..
nabila (angah)..si mata sepet..hehe..camne leh sesat srg mata sepet.lain sume bulat2..angah pandai+rajin..berseni+aktif..pendiam kadang2..idup dlm dunia sendiri..susah nak tgk die marah..angah suke nyanyi.sume lagu die hapal..sekang ni jd tutor kat utm..cemerlang sungguh adek aku srg ni..x cam aku..
nabil fikri(keke)..samseng kampung dusun nih..haha..x padan badan kurus keding..dr kecik dok buat mslh..aku gak yg kene panggil ngan cikgu..sebab dulu sek rendah aku pelajar cemerlang(kononnye la) cikgu siap cakap'nadia,saya tak sangka dia ni adik awak'..adeh..tp camne pon aku tau hati die baik..bertanggungjawab+sayang adik2..die ni dok tuka2 keje sekang..same la taraf penganggur cam aku..huhu..
nabiha( cik kak)...cik kak anak kesayangan abah..hehe..panggil cik kak sebab dr kecik kepoh..sume nak ngadu kat abah..hahah..die ni dlm ramai2 pompuan 7 org die aa paling suke melaram..advance betol..cik kak kreatif,berani..ramai kwn2..susah nak lekat umah dulu..padan muke ko skrg dok dlm utan..die sekang kat kuantan,buat dip food processing ke ape ntah.. lupe..
naziha (dek yah)..dekyah ni pelik siket..pendiam,kadang2 kepala batu..haha..idup dlm dunia die sendiri..dgn pelakon2 jepun+korea+faizal tahir..hehe..tp die penyayang..sayang kucing cam nak rak..sensitif..sekang ni die kat matriks tangkak..hope she's doing well..baru jek daftar 2,3 minggu lps..
naquiah(quiah)..quiah budak paling rajin dlm umah ni..rajin kemas..x membantah..suke berangan..suke malu2 srg2..heheh..quiah rajin blaja,aktif..kadang2 agak lembab..tp die lembab tu bukan ape..teliti..quiah sekang kat sek sains muar..rajen2 aa blaja ek..
nazifah (jipah)..jipah budak pandai..selalu score cam aku dulu(angkat bakul masuk sendiri..hehe)..selalu menggelabah sblm exam..badan kurus keding cam budak x cukup zat..suke menyanyi..x padan kecik tp garang..selalu dok gaduh ngan quiah dulu..tp dekyah,quiah,jipah mmg baik..ktrg panggil team DQJ...bilik pon same..main same2,gaduh same2..jipah kat mrsm muar sekang..jgn kene buli sudahla ye..so sekang DQJ sume kat muar..senang aa parents aku nak dtg melawat..
nafiz zikry(pijik)...pijik adik kesayangan..ye la ,die srg jek laki lps keke..manja la ngan akak2 nye..budak kurus x suke makan..rajen tp agak lembab blaja..ntah dah pandai eja ngan kira2 blom tuh..hehe..sekang darjah 2 ke 3 ntah..ilang ingatan sat..harap jek laki tp penakut..maybe sbb dr kecik die dok takut ngan keke kot..hati die baik..penyayang,manja..x byk ragam..kecuali kalo dok gaduh ngan hani la..
nadzirah hani(hani)...hani ghani..haha..die benci btol kalo ktrg panggil cam tuh..anti tol kalo nama die dikaitkan ngan abah..aku pon x phm nape..hani agak gedik..standard aa anak bongsu..garang,dok suke gaduh ngan pijik..agak lawak aa die nih.tu sume suke buli die ..hani comel,rambung kerinting2 cam maggi..hehe.dok asyek tanye aku bile nak ade baby..siap lukis2 gmbar baby aku..adeh(pressure2)..mintak mak aa adek agi hani oi...haha..i wish i could be more by ur side ..tunggu along balik ek..

tu jek la pasal adik2 aku..thank u abah and mak for everything,for taking care of us all this while..
'a brother is a friend given by Nature,a brother shares childhood memories and grown-up dreams'..
adeh nak gluk2 dah aku ni........nak balikkkkkkkkkk...............

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...