Monday 18 May 2009

yey.umah dah masuk internet!

hisashiburrii..akhirnye umah baru dah masuk internet..naik bosan aku tatau nak watpe mase xde internet..seb baik ade Iphone..tp pakai Iphone penat aa nak taip...dah la jari aku besar dok salah2 jek..ches..
ktrg baru pindah umah 25april hari tuh..kali ni pindah umah company ayang..kecikkk kalo nak banding ngan umah dulu tp sewa die murah..sesuai la utk penganggur cam aku..huhu..penat kemas pon x ilang2 agi..ingtkan brg dah siket tp...10 kali ulang alik angkut brg naik wish br abes sume...fuhh...dahla pindah 2 org jek..patah pinggang ..adeh.. bile masuk bab fridge ngan washing machine aku surrender..mmg x larat aaa..so ayang mintak tlg aa kawan tempat keje die..seb baik die nak tlg..thanks beppu san ! rindu aaa umah lame..osewaninarimashita!!

sekang ktrg tgh dok kemaruk makan okonomiyaki kat umah..dulu selalu mkn kat kedai jek..bile buat sendiri best aa lak..boleh tambah mcm2 ape kite nak..ktrg wat letak seafood+mochi+cheese+mayonese & sos tappuri(byk2)...yabaiii2..kalori nye ntah berape la..haih..kejap jek ni kot suke..kang lame2 muak aa tuh... okonomiyaki..nyum2

pastu ayang lak dok tgh hamaru(kemaruk) tsukemono(pickled vegetables)...die selalu dok buat carrot+timun+kubis la..agaknye sebab aku jarang masak sayur kot..hahah..dr dulu agi aku kureng siket bab2 sayur ni..musuh ketat aku taugeh!!hahah..mmg x leh langsong aaa..ingt agi dulu kalo ade taugeh byk2 dlm bihun pon sanggup aku asingkan satu2 br makan..hehe..tp since dok jepun ni sayur lain aku dah mkn aa..cume taugeh ngan bwng x leh agi..bwng tu kalo dah blend boleh..kalo dok potong2 gitu,nmpk bentuk bwng agi mmg x leh aa..abes aku asingkan..aku pon x phm nape..bukan salah aku..kehendak alam..hahah..
'tsukemono' in making..

tgh sambil2 tgk tv nih..haih..influenza H1N1 ni dah 92 org nih kat jepun..x smp 2 hari merebakk byk..cuak2..mintak dijauhkan lah..nauzubillah..
ok la..tgh tunggu baticrom nih..semalam order ayam+daging+beras jasmine..best aa lps nih mkn beras wangi...hehe..babaii...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...