Friday 2 April 2010

baru puas makan...

salam jumaat...setiap kali jumaat aku mesti teringt nasi beryani kat blkng masjid utm kL...smgt dak2 pompuan berkejaran berebut beli dulu sbb dak2 laki lambat kene smyg jumaat...isk2...nafsu2..syoh..pergi jauh2...

lately aku makan ape sume mmg x puas la...rase cam sume x best...mule2 teringin..tp bila dah masuk tekak..no,this is not what i want to eat!(ewah..sape ajar speaking ni bibit?)..apa2 yg aku masak la terutamanya..semuanye x sedap kat tekak nih...terpaksalah en.ijam tu mkn abeskan semua sbb x nak membazir..sbb tu bdn die pon kemain sama naik..hehe...

tp ade satu la aku teringin nak mkn..tom yam nam chai..nam chai ni nama kedai thai..ade cwngn kat okazaki & toyota..puas aku ckp nak g nam chai nak g nam chai..tp die buat dek aje....sbb die ada pengalaman pahit sakit perut lps mkn tomyam kat situ..tu yg trauma smp ke skrg...akhirnya sbb aku pujuk(paksa?) baik punye..die pon bwk la..1st time pergi yg toyota punya..rupenya dkt je..10 min dr umah..

alhamdulillah dpt jugak aku mkn tom yam idaman...dgn lauk2 sampingan..dan nasi beras wangi thai..mmg terbaik la..kedai ni best la die nye funiki(atmosphere) sbb cam die buat kita rasa mmg betul2 cam kat thailand la.....sume barang2 pon import dr thai...pekerja pon byk org thai...

tom yam kung..




gmbr kedai dr luar..blurr la pulak..

yang tak tahannya..siap toilet pon nak import dr thai..abes diletaknya toilet cangkung tradisional tu jugak..


siap dpt souvenir agi..

lagi satu..kat kedai ni ada air kelapa fresh..yg die hidang dlm buah kelapa tuh...aku dok cari mana la nak dpt minum air kelapa fresh kat sini nih..yg dlm tin ada la..jumpa jugak akhirnya..tp mak aih..dekat rm 30 sebiji...nanti2 la..kalo rasa perlu, dkt nak beranak nanti aku dtg la minum...

happy weekends everyone!

*Al-Fatihah to Allahyarham Din Beramboi...hmm..masa dia dah sampai..masa kita entah bila agaknya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...