Friday 16 April 2010

Memohon kekuatan...

Salam everyone..aku masih lagi di hospital..buat yang tak tahu,dah 4 hari aku menetap kat hospital ni due to threatened premature labor...hmmmm...

Nak taip pjg2 x mampu sbb tgn aku menggeletar teruk due to side effect ubat drip..kena masuk 2 jenis ubat,24hr..ubat utk control contraction dgn antibiotik nak cegah jangkitan kuman dr bwh..mlm2 tdo x lena betol la...mmg la aku nak tdo,rest puas2...tp hmm..terasa rindu sgt kat en.hb..tgk gmbr ngan SMS dia tgh2 mlm mesti berlinang air mata aku..ni la org kata,bila dpn mata aku take for granted...bila dah kene pisah mcm ni barula aku tau...sehari dpt jumpa 2 jam waktu melawat tu mmg x cukup..dia dgn kerjanya lagi..Balik kerja terus dtg hosp..makan minum tak terjaga...hmm..

Aku tak tahula smp bila kena tahan ni..skrg baby baru 33wk5d..doktor kata kalo masuk 34 wk baru paru2 dia matang..tp die suruh aku bersedia utk kena thn smp baby betul2 matang (36wk)...mungkin boleh kuar lagi cpt ..tp taktau la nak kata...mintak2 aku diberi kekuatan utk bertahan...biarla tgn aku yg bengkak2 dgn jarum,tiub berselirat..dr bibit yg kena cucuk sana sini ...biarlah aku yg tanggung semua ya Allah....

Cuma degupan jantung dia yg buat aku bersemangat...Ada baiknya masuk hosp ni..doktor monitor jantung dia hari2..terasa lebih dekat dgn bibit..Dan selagi degupan tu masih kuat,tak ada sebab utk aku lemah ...

Baru aku paham erti kita hanya mampu merancang....Mmg dugaan besar pertama la dlm perjalanan aku nak jd seorg ibu...lindungilah keluarga kecil kami ini ya Allah....Dan buat keluarga di msia,jgn risau ya...insyaallah semuanya baik...doakan kami ya..

6 comments:

kew_chop said...

meleleh air mata aku baca entry ko ni.. kalo la ada dekat leh aku pi melawat ko. sabar ek, semoga keadaan ko bertambah baik. bibit pun gambatte, ko pun mesti 100 x cekal n tabah tau..

Fadhlyna Abd Wahab said...

nadia..kitorg sekeluarga snts doakan dr sini. mudah2an semuanya selamat. amin!

nnt aku suruh fateh doakan utk ko. fateh kalo hari hujan selalu doakan pakcik2 die yg meniage pasar malam. siap tadah tgn, sebut satu2 nama panggilan abg, kakak & adik2 aku.

mak aku ckp ade 1 hari tu ms fateh "amiin" lps doa, mak aku dgr raaaaaaamai sgt2 org "amiin" sekali. mcm solat jemaah nye "amiin". lps tu hujan yg lebat & guruh berdentum dentam terus stop. mak aku ckp maybe sbb fateh bdk kecik, hati bersih,,ramai malaikat "amiin"kan sama2 dgn dia.

ok, nadia. semoga cerita aku yg xseberapa ni bg ko semangat sikit. kitorg snts doakan ko,tau!

FF said...

Be strong nadia!! HE knows what is best for us, insyaAllah :) senyum,senyum and senyum,ok?!

Unknown said...

salam nadia..
terkejut bace ko masuk spital..sorry to hear that..
patut dah brp ari aku masuk blog ko x update2..
be strong ok!! insyaAllah sumernye akan baik2 saja..
semoga dgn dugaan ni akan buatkan korang satu family akan lebih kuat lg masa2 akan datang..Aminnnn
take care ko n bibit ok

nadia said...

Thanks murni,chiput,pie,makcik dan x lupa si cilik fateh...insyaAllah..amin...Ada hikmahnya la tu di mana2..smgt siket aku baca komen2 korang..dok hosp srg2 lama2 ni mmg leh buat aku lemah jdnya..baik2 tak sakit jd saket dibuatnya.. huhu..

Teratak Hami said...

Nadia,
Sedih pulak kak aja baca your story. Be strong!!! Semoga cepat sembuh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...