Wednesday 7 April 2010

sakura ini utk mak..

standard la..bila masuk haru(spring) semua mesti nak tayang gmbr sakura kan..kot ikutkan la..tahun ni ntah dah tahun ke berapa la aku dok ckp dlm hati ni last time kot dpt tgk sakura nih..so kene tgk puas2..tp nmpknya rezeki masih ada di sini...tp insyaAllah peluang utk tahun ini menjadi tahun terakhir dpt menikmati sakura ni amat tinggi..

sape yg dah tgk FB aku mesti udah bosan tengok gmbr yg sama..tp aku letak gak kat sini..gmbr sakura ni khas utk mak..(mak xde kan FB kan?bukan leh caya mak skng ni..advance btul..)kalo bibit lahir awal siket dpt la mak tgk sakura..tp nmpknya die bukan mat bunga..





ini mmg tempat favourite hanami(flower-viewing)..aku x suka tengok sakura dlm taman yg padat..yg penuh ramai org(org mabuk pulak tuh)..smp tempat nak duduk pon xde..dr kononnya nak release tensen,tenangkan hati tgk bunga..jadi makin tensen dibuatnya. tmpt ni die 1500 btg pokok sepanjang sungai.....so xde la serabut mata memandang..bagi aku la,bagi org lain tatau...

kami naik sampan menikmati sakura(x lama pon..10 min jek)..aku dah x larat nak jalan berkilo-kilometer tuh..kaki sedikit terpelecok..gopoh sgt nak mengejar en.hb..die tu kadang2 lupa ke'penguin'an aku..menonong laju jalan...tp yg bestnya lps tu terus die bwk g jusco beli kasut baru..hoho...ini satu lagi keindahan mengendong nyawa..ko terpelecok pon bukan kene marah..dpt kasut baru lagi..cuba kalo dulu,aku la yg gopoh..aku la yg tak hati2..pendek kata semuanya aku la yg salah...ye la..ye la..aku tau baru anak pertama mesti la suami baik,syg...yg kedua,ketiga nanti kita tatau...jadi buat apa pening kepala pk mende yg tatau..sementara dia ada,nikmati saja la...

betul la..人間は余裕があると、心も広くなる。。んだね。。

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...