Tuesday 15 December 2009

berat oh berat!

hi everyone...ape nak citer ek?susah kalo dok bertangguh2 cite ni abes sume lupa...

aa..sabtu lps pegi check-up lagi..result blood test sudah keluar ..alhamdulillah semuanye ok..cuma....blood pressure aku sgt tinggi..hmm..aku ni dah la mmg jenis kincyou(gemuruh) memanjang..yadayada...mintak2 xde ape2 laa..

haa agi satu..berat turun tuh!haha...ntah hape2 ..time sepatutnye naik die turun..time aku susah payah doa jgn naik, die naik mendadak..mid-wife pon concern la tanye kenape?xde selera ke?ade mslh ke?....aku rase cam nak rekod je mase die cakap 体重減ったね。。どうしたの??sbb aku yakin ni kali pertama dan kali terakhir kot die akan ckp cam tuh sbb selera makan ku sudah datang balikk!!pasni gerenti die membebel awat berat naik sgt nih..kene jaga makan ni..bla2..

aku siap tanye kat mid-wife tuh..doktor,berat saye ni sebelum mengandung agi dah terlebey..x pe ke naik byk2?x bahaya ke?..die dok tahan gelak jek tgk kesyojikian(kejujuran) aku..pastu die ckp xpe2..target kite paling kurang pon kene naik 7kg..paling byk pon 12kg!aduh........naik 12kg jadi ape la aku nanti...sekang ni pon rase nak gerak dah mengah2...parah bukan?

3 jam lebey dok klinik hari tuh..letih menunggu..

pastu mid-wife bawak ktrg kengaku byoin(tengok2 dlm hospital)..ktrg yg mintak nak tgk bilik sebab tatau nak decide nak bersalin mana..haih..seram sejuk aku tgk labour room..dah terbayang2 dalam kepala otak ni segala ....aduh..nyesal lak aku gatal2 g tgk..tp cam bilik die kecik la hosp ni..cam x best sgt..so maybe next time pegi tgk hosp lain pulak kot...

so nak ilangkan perasaan cuak dan letih menunggu tu, lps setel jek terus ajak en.hb kuar mkn..kate berat dah turun..small matter jek la nak naikkan balik..huahua...laju jek la lps tu kami menuju ke KANI KORA..makan ketammm selera x ingt...harga agak mahal la ketam kat jepun ni tp sbb kami g lunch hour,byk la lunch set yg harga berpatutan la jugak...








'kani-seiro' set for me..

'kani tenjyu' set for en.hb..

ok2 ..saye tau awak lapar!!

crab steak..

soft crab shell tenpura yg sedapp..


kenyang perut senang hati...=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...