Thursday 6 January 2011

permulaan yang kurang baik utk tahun baru..

welcome 2011..:)

dapat merasakan tahun ini akan banyak perubahan yang akan berlaku dalam life kami..mintak2 semuanye ke arah yg lebih baik insyaAllah..

banyak nak cerita pasal cuti2 hujung & awal tahun ..tapii malang tidak berbau pulak..
en.hb down with 胃腸風邪..taktau ape dlm english tp demam yg bermula dengan muntah & membuang sebanyak tidak..automatik nampak kurus terus suami aku hari ni...kot ikutkan hari ni die stat kerja lps seminggu bercuti tp tup2 tengah malam td muntah melambak2..memule tu aku cam blurr mengandung ke suami aku nih? ok tak kelakar..ini serius..kalo nak kate keracunan makanan,semua mende die makan aku belasah jugak..malah jumlah yg aku consume lebih banyak rasenye...dah nak sakit nak buat mcm mana kan...tadi dah pergi klinik ,dah makan ubat tahan muntah,dah makan bubur dan sekarang sedang tidur nyenyak..mintak2 cepat baik la...sedih tengok org yg selalu sehat ni tetibe sakit..rasa macam patah sebelah sayap ..eh aku ade ke sayap?

Hajiq pulak ala2 mcm nak demam tp mcm acah2 lagi..kejap mcm panas,kang sejuk balik..air hidung dah start meleleh..mungkin asyek kene angin malam musim sejuk time berjalan jauh masa cuti hari tu..itu la berjalan sakan je kerjanye...huhu..gembeng nye pon makin menjadi-jadi...merengek nak dukung aje...haih..time mcm ni la rase fail jadi mak..sebab tak paham ape yg dia nak cuba sampaikan dalam tangisan dia tuh..takkan la suka suki bebudak nak meragam kan..mesti ade sebab..


jadinye,kalu dua org hero aku jatuh sakit..terpaksa la aku jadi super woman sekejap...:)

semoga permulaan yg kurang baik ini akan cepat bertukar menjadi baik2 sahaja..amin..

oh..tahun baru,mestilah ade azam baru kan..walaupon azam aku ni lama dok ulang2 yg sama je tiap tahun..

azam 2011:lead a healthy life..kurangkan karbo,gula,lemak,kolesterol & banyakkan sayur& senaman..dan shed off those extra 10kg..dan pulang ke tanah air memulakan hidup baru,berbakti kepada keluarga & membina karier ...

cukup la itu..ini pon entah terlaksana ke tidak..tp apelah erti hidup kalo takde 目的(aim)kan..?

2 comments:

sharEna said...

lame xde entry nad. rupenyer berjln sakan yerr...buat entry berjalan cepat2 ok!

kesiannye habi tue. tp betol la nad. kite pn paling susah hati klu habi sakit. rase mcm jd OKU kejap. susah!

pernah ckp dgn dia. abg x boleh sakit ehh! biar org sakit xpe. abg jgn. susah la klu abg sakit. huhuh..dia senyum je dgr.

nadia said...

hehe..takde la sakan pon sharena..

itu la..mmg tak boleh tgk kalo hb sakit..mmg rasa baik la kite yg sakit..at least leh manja2 kat dia..haha..kalo anak sakit pon,at least ade 2 org nak handle anak.tp kalo dia sakit...huwaaaaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...