Monday 30 November 2009

cerita klinik..

thn ni punye raya haji mmg x rasa ape la..jumaat suami keje..setakat msk ala kadar mkn mlm juadah raya berdua aje la..ade jugak budak2 bujang keje sini tanye x buat open house ke?adeh...bukan tamau buat..tapi x larat..lain la kalo diorg nak dtg masak aku makan je kan?hehe..

sabtu pulak pegi 2nd check up kat klinik ..sukenyeee aku..dah check ultrasound dr atas perut..yes!yes! :)Tuhan jek la yg tau betapa relieve nye aku..no more kincyou2 mlm sblm g klinik smp x leh tdo..hahah..kalo setakat dr atas perut yoyu(no hal) la..(ayat berlagak siket..sori)..aku mmg penakut pegi klinik...dlm dunia ni due tempat yg kalo aku nak pegi mlm sebelumnye aku punye la cuak x leh tdo..mimpi pelik2..klinik/hosp ngan airport..hahah..aku pon tatau la nape aku ade prob ngan epot..smp rasa nak muntah2 kalo dah nak dkt sampai tu..aku rasa cam epot tu satu tempat yg melambangkan perpisahan...mcm kalo aku pegi,aku x kan kembali lagi kat tempat tu..x kan jumpe lagi org2 yg aku tinggalkan..ni la mainan perasaan..aku tau ape korang pk..ntah hapa2..kan?

oh dah melalut..alhamdulillah bb genki(sihat)..dok gerak2 melompat riang..aku bukannye phm sgt ape doktor tu bebel dok terangkan..mase tu otak aku mcm terawang2..mcm biar betul...ni mimpi ke ape?camne nak ckp ek..aku gembire..gembire sgt..tp fuan(takut/bimbang) aku lagi melebihi perasaan gembire tu..rasenye mungkin semua org rase cam tu kot kalo kat tmpt aku..x pon..aku mmg pelik..hahah..doktor pon xde la ckp apa2 psl berat aku ke,blood pressure ke..tp yg aku tak tahan tu kene amek drh smp 3 tiub..ntah hapa die nak buat pon aku tatau..x pernah aku rase kene amek darah byk cam ni spjg idup aku..masuk tiub yg ke 3 drh aku dah terkedek2 dah..nurse tu dok ilek jek goyang2kan tiub tu..jentik2 jarum tu nak bg drh naik..pastu siap ckp あっちこっち刺さられると嫌になるよね。。translationnye..kalo kene cucuk sana sini mesti x suke kan..cheh..die yg cucuk aku..die ckp mcm tu pulak..so agi 2 minggu the next check-up..mintak2 semuanye ok la..amin..doktor bg gmbr ultrasound bb 3 helai ngan dvd ..tp mcm x clear sgt la..mungkin sbb lemak perut aku tebal sgt..aisey...aku tgk pon bukan aku phm sgt..byk aku nak kene blaja ni..dah la susah tol nak phm bhs jepun kalo dah perkataan2 medic ni....

lps tu pegi klinik kulit pulak..en.hb buat hal..die punye kulit sensitif rupanya kalo time2 sejuk2,kering2 cam ni..abes semua menggelupas..pastu dlm tdo die pegi garu2..abes semua berdarah,berparut...doktor tu siap bile tgk tu ckp これあかん、あかん!hahah..maksudnye ala cam ni la..ni dah parah ni,x boleh dibiarkan ni!dah la doktor tua gile..mmg lawak expression muke die mase dok marah2 en.hb yg tersengih2 cam kerang busuk ..padan muke sape suruh dah teruk baru nak pegi...tu pon puas aku paksa..byk jenis ubat die bagi..aku la yg kene jd tukang sapu x bergaji..naseb2..



sekian jek la cita hari sabtu yg dipenuhi dgn ektiviti menziarah klinik...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...