Thursday 17 February 2011

Cerita weekends & benjolan pertama....

dah nak hujung minggu balik,baru nak cerita citer weekends lepas..huhu..weekends lepas sbnrnye byk agenda berkaitan dengan kemas rumah,packing barang nak dilaksanakan sebenarnya..then cadangnye nak g beli kain yg org order..smgt dah aku...sekali jumaat en.hb balik kerja mengadu demam pulak dah..jadinye terpaksa la tunda semua plan..alhamdulillah ahad mcm dah ok siket so dpt la ktrg pergi la kedai 2nd hand jual rak2 dan ntah hape2 tuh..brp sen sgt la dpt ..tp dia dah nak amek tu pon dah bersyukur sgt sebab nak membuang rak2 besar tu semua jadi satu kerja pulak..susah giler weh nak buang sampah besar kat jepun...*STRESS*




sebab mengangkut brg guna space belakang tu,tak dpt la hajiq dok kat childseat dia..sebab jepun strict bab2 childseat ni ,terpaksa la dia duduk celah kaki aku tak mau bagi police nampak..siap masukkan dlm carrier sekali bagi dia tak dpt lari..hahah..boleh pulak dia sedap tidur ...kesian kesian..

sesi mengutip kotak..pakcik ni siot tau asyek2 suruh aku buat muka tebal pergi tanye org kedai boleh tak nak amek kotak yg dah tak pakai..kate trauma ade satu kedai tu tak bagi amek..kedekut betul...seb baik nishimatsuya kedai baby tu bagi amek la semua pon takpe..dah la semua kotak pampers..kang org ingt ktrg import pampers berpuluh kotak dr jepun pulak..

dah penat bekerja ,time makan pulak..tp gmbr makanan yilek..

Hajiq tensen order tak sampai2 lagi..


dan ini,sedih betul aku nak cerita...kisah berlaku semalam...Hajiq benjol buat kali pertama dan mintak2 yg terakhir la....aku sebuk nak mengemas rak buku,dia pon sebuk jugak...jatuh terhantuk kena bucu rak..selama ni dia jatuh terlentang aje...entah mcm mana kali ni terjatuh ke depan...mmg fail la aku ...ini baru sorang....:(

kan dah ada telur sebiji kat dahi..dlm gmbr ni tak obvious sgt tp mula2 kena tu mengerikan la jugak..

aku dah la panik dia melalak,cari minyak gamat ntah mana..bila dah jumpe,minyak gamat BEKU pulak!pwffst$#%&...terus la google ape nak buat kalau budak benjol..thanks to google!ade petua suruh letak asam jawa +garam+air siket..seb baik asam jawa instant tu ade..
mmg berkesan la..tak smp brp minit terus surut benjolnye..cuma ade tinggal parut garisan siket..seb baik boy..kalo girl ,kena kasi turun hantaran pulak kang..:p


sorry jiq..ibu cuai lagi..kamu tu pon janganlah pantas sangattttt....aku dok terbayang2 kalo antar Hajiq rumah org,kalo time amek dia benjol ke ape ke sure aku berapiiii aje.......tp bile sendiri yg salah.....hmm....ape la yg mampu aku nak kata?sobsob.......

4 comments:

Riny Fadzill said...

Salam perkenalan...
Cian hajiq..takpe..nak besar kena jatuh dulu.. Baru pandai..

nadia said...

salam kenal juga..itulah budak dah byk akal..mmg tak boleh leka langsong..

Fadhlyna Abd Wahab said...

laa..mcm tu ke nk hilangkan benjol? boleh la cube. tp kt dahi sndr. bkn dahi anak2. kene time bukak pintu kete. super sakit sepanjang drive 1 1/2jam ke melaka. haihh..kalau bdk yg kene..sure lg sakit. kiss utk haziq!

nadia said...

teruk kan aku sampai benjol2 anak?sobsob..

sure sakit gile kena pintu kereta..odaijini..

kiss to kedua2 hero anda juga..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...