Wednesday 2 February 2011

shiawase ni narou yo..:)

aku tak ade menda nak cerita selain cerita rumah dah rupe tongkang pecah dan nak mengemas dgn budak kecik adalah mcm rase nak pergi berperang aje..huhu..jadinye,keluar la entry melalut lama tersimpan dlm draft ni..

dulu mase aku kena training kerja kat bhgn sales 3 bulan,aku selalu la ikut senior pergi kilang customer..kilang2 tu pulak jauh..jadinye ,terpaksa la aku melayan mamat2 jepun tu borak spjg perjalanan...oh kat jepun mmg susah siket la nak jumpa engineer perempuan..mmg merata lelaki aje la...senior aku ni masa tu dah kawen 4 taun..pastu dia suke la membebel pasal bini dia..mase tu aku baru setaun kawen..muka pon masih berseri-seri sinar bahagia...haha..senior aku tu selalu cakap kat aku,kalau nak judge sesebuah perkahwinan tu tunggu tahun ketiga..すべて 3 年目からだって。。。(semuanya bermula dari tahun ketiga..)..mase tu aku tak amek port lah..aku rasa dia saje je nak takut-takutkan aku..tapi bila usia perkahwinan aku ni dah masuk angka 3,bila aku pikir2 balik,ade betulnye jugak ape yg dia cakap..

eh aku bukan lah nak bukak cerita pasal hal rumahtangga kat sini pulak..cuma aku rasa memang betul lah apa yg dia kata..mungkin sebab tahun pertama dan kedua tu mode pengantin baru masih ada..dan tahun ketiga tu mcm satu jangkamasa yg rasional la utk buat kita kembali berpijak di alam nyata...:)

kesimpulannya di sini ialah tiada kesimpulan ..hahah..

biase la adat hidup berumahtangga kan..ade pasang surut ..cuma kadang2 bile aku rasa macam aku ke,dia ke dah berubah..aku akan dengar lagu lama ni..dengar lagu ni je sure teringat2 balik zaman mula-mula kenal dulu..dan terus perasaan berbunga kembali..lyric dia simple aje tapi memang menusuk ke kalbu lah..

shiawase ni narou yo by nagabuchi tsuyoshi..sape belajar bahasa jepun mesti tau la dia ni ..yg nyanyi lagu 乾杯(kanpai) tu..






aku tak jumpe translation lyric..nak translate sendiri,tak berape rajin..satu rangkap jadi lah..:p


Deatta goro no futari ni
Mou ichido modotte miyou
Soshite futari de te o tsunagi
Shiawase ni narou yo..:)

Let's turn back
to the time when we first met,
And then let's hold hands
and be happy together..




p.s:selamat bercuti & happy CNY to those who celebrate..


2 comments:

sharEna said...

tahun ke-3 yer?? hihi..nie baru nak masok tahun ke-2. tggu tahun depan la baru tau hihi

alah nad, skrg nie pon da nampak tembelang masing2. sabo kan jelah -__- seb baek dah ade anak. penyeri rumahtangga =D

nadia said...

tak tau la..org tu yg cakap thn ke 3..tp ramai je kan pasangan dah berpuluh2 taun kawen still mood honeymoon lagi.

itu lah.makin lama,makin selesa..tu yg dah nmpk semua tembelang..mmg bersyukur sgt dah ade anak kan..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...