Tuesday 30 June 2009

sekadar bebelan di pagi hari..

huii..hari ni awal2 pagi aku dah update blog..sbbb...nak cite psl gadoh the movie yg aku tgk lewat mlm semalam..seres simple jln cite ni..xde belit2....tp jln cite yg simple dan selambe,bahasa yang kesat cam ni aaa yg menusukk ke hatiii kita..sape x tgk agi,tgk aa..membuat kite berfikir..ape yg ditunjukkan dlm cite ni sume realiti..walaupon x diluahkan secara terang-terangan,hakikatnye itulah yang ada dalam hati kita,setiap warga Malaysia..kita suka berpura-pura kerana takut dipulau..hingga kadang2 hilang diri sendiri, hilang identiti dan bangsa sendiri..

tp tgk cite ni membuatttkan aku rase sgt rugi...aku kepingin merasai alam sekolah menengah begini..ye laa..dulu aku sek. sume Melayu,sume pompuan lak tuh...mane ade gadoh2 camni...nanka kakko ii jyann...dah la tuh...dah masuk 8 tahun aku meninngalkan bumi Malaysia..merantau hidup di tempat orang...kadang2 lupa semangat itu...lupa rasa bangga itu...lupa siapa yang menghantar aku ke sini.........hmmm....kesimpulannye serius cerite ini membuatkan aku terfikir...

aku teringat juga alam sek. rendah..mase tu sek. campur...jgn tatau..aku siap kapel ngan dak cina agi..siap die beriye2 nak masuk islam agi ....tp apekan daya kami budak berumur 12 tahun...habes sekadar cinta monyettt sahaja ..
tp yek la setakat sek rendah ape sgt laa gadoh nye...xde la memori2 cam dlm movie nih..cume yg aku ingat aku berhempas pulas nak dpt no 1 mase exam sbb rival aku srg dak cina nih..adeh..die nye karangan budak melayu x leh lawann..english jgn ckp laa..best nye la perasaan ade rival ni..walaupon kadang2 memakan diri..tp kite akan sentiasa berusaha untuk ke arah yang lebih baik..sekang ni...aku hilang semangat itu...aku hanya selesa dgn keadaan...sigh..

dan yg pentinggggggggggggg aku suke sgt zahiril adzim nih..dr drama 'kami 'agi aku dah stat minat..aku pon tatau aaa nape..die nye selambe tuh..alahaii...name pon sedap..buat nama anak menarik ni..aduh..angan2..
aku mmg minat muke2 melayu cam ni...dr dulu pon yg aku minat rosyam nor,zamarul hisham,fauzi nawawi,dan yg terbaru fiz fairuz..muke sepeseeeenn kann??aku mmg x suke pelakon2 yg mix mat salleh ke ape ke..langsong bukan taste aku...melayu sejati gak aku cari...
en.hb aku pon leh tahan melayu sejati gakk la..hehe..

isk panjang pulak bebelan aku di pagi2 hari ni...as usual aku letak gmbr food smlm..
mee latna
scones pakai choc hershey..xde choc chip kat umah...

sore dewa..'AKU BANGSA MALAYSIA'

P/S sape tgk smap2 smlm tribute to michael jackson tu?diorg tunjuk time michael jackson dtg jepun jadi guest kat rancangan tuh..aku x pernah cyanto tgk michael jackson tp rancangan smlm tu menunjukkan sgt michael jackson ni sorg yg baik,lembut,humble dan sewaktu dgnnye..kenape la kite ni org yang dah xde baru nak terkenang...ade depan mata x reti nak appreciate..huhu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...