Friday 26 June 2009

shocked..

slamat hari jumaat...
wahh..pagi2 dah kecoh sume tv dok tayangkan psl michael jackson mati...
shocked skjp aku..smlm kecoh psl farrah fawcett mati pon x abes agi....
hmm..ajal maut di tgn Tuhan....kite yg masih idup ni pon ntah bile aa akan dipanggil...
amalan sah x cukup.. bile la aku nak insaf ni..ramadhan dah nak dkt...elok aa jumaat2 nih muhasabah diri sat...

agi satu aku shocked..bill tepon..aduhh..aku x pernah nak tgk details bil tepon nih..mendoukusai(leceh)..yg aku tau tiap2 bulan die tolak duit kat bank...tuh jek la..tp nih 1st time la aku tgk betol2..
wah...aku rase xde la aku gune byk mane internet iphone nih..tp mak kau..kot ikutkan total 105,3841 yen????gile ape...dlm rm30k..nak mampus?abes sume harta kami pon blom tau boley byr agi...seb baik aaa die ade pakej yg pakai la byk mane pon die limit smp 4000 yen aje...kalo x mau muflisss aku...aku cam dah agak aa mahal..tp aku x aaa bajet semahal nih...insaf2...so,mulai hari ni aku azam aa nak check btol2 bil2 aku...tgk ala kadar jek sah tak akan tau menilai smp bile2..

adeh....sori gmbr x clear....

tp ade satu agi berite agak gembire..smlm dpt kupon 5000 yen agi..kali ni dr aisin/toyota group (tmpt keje en.hb) pulak..sebaaabb..kami pegi dgr ceramah psl cara nak kumpul duit utk beli umah anjuran toyota group hari tuh...kami x tau pon pegi dpt duit..kene pakse g,kami g jek la..setakat dgr ceramah x smp sejam,angguk buat2 phm..x psl2 dpt 5000 yen..sape tamau?kalo ade agi zettai(mesti) aku nak g laa..jimat duit blanje dapur 2 minggu...


ala2 ケチ(kedekut)kan aku??haha..
nak buat camne..org xde income..x kan nak idup bersenang lenang cam mase due2 keje dulu...

tutup cite duit..smlm aku try buat ハヤシライス(hayashi rice)... versi belasah ikut ape yg ade..aku pon tatau nape name die hayashi?hayashi san kot yg mule2 pk resipi die..dr dulu aku terliur nak makan mase tgk drama ranchi no jyoo(queen of lunch)...die nye demigra sauce dlm cite tuh..pergh..smp tdo teringt2..
tp yg aku nye ni x jadi la..to iu ka..aku tatau pon camne rase hayashi rice..camne la aku nak tau jadi ke x..blasah sudah...apesal la yg kiub segera jual kat kedai tuh x leh makan?kalo x senang keje aku..

ala2 カレー(kari)pon ade..daging masak merah/tomato pon ade....


oh ye..tomato aku dah merah..sebiji jek laa..haha..x mau aku cabut agi..sayaaang tuh....kang x psl2 kene mkn ulat aku yg merana...

sore dewa...njoy weekends...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...