Friday 2 October 2009

bila suami pegi nomikai..

haish..bila laki pegi nomikai(minum-minum ngan rakan boss,senior dan rakan sekerja nak ilangkan tensen lps penat bekerja kononnye),lagi-lagi pada mlm jumaat,ditambah lagi bgtau last minute dgn buat muka kesian x leh blah..

jawabnya mmg rase hanginnn jek la satu badan...

benci tau..aku rela dok umah sorang2 siang..tp kalo mlm,lagi2 kalo jumaat yg selalunye malam dating-mkn-luar sbb aku muak mkn masakan sendiri ni die ade nomikai balik lewat malam,mmg la mati kutu aku..dah la makan sedap sorang2..sashimi,kaisen(seafood)mahal-mahal segala..pastu balik baju bau rokok+arak busuk gile........issshh...dpt tak bygkan perasaan geram aku?

aku dulu masa blaja ke keje ke nomikai aku rase aku pegi kalo terpaksa sbb aku yg kene kangei(sambut) aje..contohnye cam sambutan masuk keje ke,raikan kawen ke,majlis perpisahan ke..yg lainn tu haraaam aku buat alasan 1001 macam..tp tu la..pompuan agi-agi kalo dah kawen/ada anak diorg x tanye banyak la..kalo laki ni mcm nak tak nak kene paksa pegi jugak.......

aku mmg benci nomikai..org jepun best la boley mabuk-mabuk,tonggang tonggek segala..kita yang tengok ni ya Allah seksa nya laa..walaupon diorg kata tu cara nak rapatkan silaturrahim ke ape ke..byk lagi cara lain bagi aku..(sdngkan kat msia lepak2,borak2,makan2,minum2 gak..hehe tapi perasaannye laiinnnn!!)

kesimpulannya..nak marah x boleh..nak emo x boleh..so,tarik nafass..hembus..tarik nafas..hembus...

teringin gile nak g budo gari(g ladang anggur mkn smp pengsan) tp cam hujan jek weekends ni..aisey..

have a great weekends everyone..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...