Monday 25 January 2010

bila chef masuk dapur..

isnin dah ek..weekends x g mana pon..cuma g kuar makan sushi ngan beli brg2 dapur aje...aku dah mula terasa pergerakan terbatas...maybe sbb aku asyek dok terbaring je sbb sakit pinggang/tulang belakang..tu yg bile keluar jalan siket blom apa2 dah rase penat...laju jek ajak en.hb balik umah...time nih la rase rumahku syurgaku...tilamku syurgaku..hahah...tp haih...org kata x elok dok gorogoro melepak je ni..kene gerak2 aktif...bukannye xde kelas maternitybics(maternity aerobics) ngan yoga klinik tu buat....tp haih...kalo namanye bontot berat x suke bersukan tu..byk je la alasan aku bagi...

so mulai hari ni..janji dgn diri sendiri..setiap hari kene kuar sanpou( jalan2 bersiar-siar) at least 30min...mintak2 dpt dilaksanakan!

haa kat kappa sushi sekang ni maguro matsuri...sape2 peminat maguro sila la buat lawatan.....walaupon x elok mkn mentah..tp haih tak tahan btol la.......cuma mmg siket la aku mkn..sekadar cuit2 siket je la merasa..




mlm smlm pulak ntah hapa kene aku nak makan sate pulak...tp haih x kuasenye la nak memerap ayam daging..kuah kacang ..nasi himpit...leceh2...tp naseb baik la chef yg kononnye dah retire tu sudi masuk dapur..teringat dulu mase bawe,pit ade tiap2 minggu makan sedap2..kalo sate ni biasenye pit la ketuanye..kata anak tokey sate kan....kalo diorg dah masuk dapur kalah weh restoran2 sume...err..yg bawe tu aku x sure la tp.....tukang memeriahkan keadaan pon penting juga..haha..

layan gmbr2 gaya chef kat dapur sat.......gmbr sate dah siap x dak pulak..rakus sgt x ingt nak amek gmbr..alhamdulillah..thank u chef!!walaupon die yg makan lebey2 kalah aku...

kasi perap lama2 siket..

gaya tu penting!walaupon sekadar nak boh lada sulah aje..

berperang ngan kuah kacang meletup2 kuar minyak ni paling aku x sanggup..abaikan dapur yg sempit dan berkecah itu..

dewadewa..

2 comments:

Fadhlyna Abd Wahab said...

nadia..aku rs baik ko kuar jln2 slalu. baik utk kesihatan ko n bb. sakit pinggang tu br sikit. blum 8,9 bln...nk tdo gaye mane pn sume sakit. aku pn skang ni sakit2 pinggang jgk. slalu berangan alangkah bagus nya kalu en. hubby ade. boleh mntk tlg urut~

gambo sushi ko buat aku betul2 terliur. dulu ms pregnantkan fateh, boleh kate setiap minggu 2bln terakhir tu aku balun sushi esp. salmon. aaa~nk kene g jgk ni!

nadia said...

tu la chiput..hb mmg membantu btol la time2 camnih..sabar ek!siket jek lagi ko dah nak balik jumpe die..

sejuk2 ni sushi mmg sedap la...aku pon patutnye tunggu bulan2 terakhir dah antei siket la patutnye elok makan..tp haih..x tahan btol!mintak2 xde ape la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...