Saturday 18 September 2010

akhirnya....dia meniarap juga..:)

tgk tajuk je dah boleh tau dah kan ape nak cite...alhamdulillah akhirnya Hajiq berjaya jugak meniarap sendiri.....

and for the record.."Hajiq, Hajiq boleh meniarap for the first time pada 17/09/10 masa umur 4 bln 1 minggu 2 hari ..hish..penat ibu,babah tunggu tau...."


fuh..mmg bikin suspen aku je la budak ni...ye la..aku baca2 anak org lain 2,3 bulan dah ade yg pandai mengiring,pandai meniarap...si Hajiq pulak memang langsong tanda2 nak mengiring pon takde..rilek(redha?) je dia terlentang tak gerak siket pon...dr kecik lagi pon kalo tidurkan meniarap ke mengiring ke sure ngamuk2...pelik aku..biasenya baby lagi best and nyenyak tidur meniarap kan...tp aku rilek aje la dok sedapkan hati maybe sebab dia lahir awal kot,tu yg lmbt siket...tp still la dupdap2 menunggu bila dia nak tjk skill tuh.....ye la..meniarap ni kan mcm 1st skill dlm development baby kan..tu yg mcm sedikit excited terlebih di situ....tp lps2 ni aku cuba la tak risau sgt kalo dia lambat ke hape ke..anak org,anak org la kan...kalo dia tak tjk skill lagi tu,anggap je la belum smp seru....

and alhamdulillah..kami berdua dpt saksikan saat2 itu...so en.hb x de la ketinggalan ...kalau dia x dpt tgk dgn mata sendiri sure jeles2 ngan aku tuh nanti...dan dpt gak aku videokan precious moment tu..mmg aku dah ready dgn camera sehari tu pon sebab tetibe dia jadi rajin mengiring pulak hari tuh...

oh jgn lupa slowkan volume computer anda!mak dia mmg over-excited sampai lupa tgh amek video......mcm lupa diri pon ade..mcm nak nanges pon ade..adoi la haku ni.....baru meniarap.......karang dia lumba lari dpt no satu ke,naik stage amek hadiah ke....bwk awek balik rumah ke .....camne la rupe aku nanti agaknye.........



eheh..kejap je pon dia steady meniarap tu ..muka blurr macam xde ape2 yg berlaku pulak tu....pelik agaknye pehal org tua ni terjerit-jerit sesorang nih....x smp berapa saat tumbang balik...pastu ngamuk2 marah diri sendiri balik......cheh...

kene practise byk lagi ni ..takpe la..take ur time..pelan2 kita kayuh ...

YOKATTA NE,Hajiq..hontou yokatta....(good for you..)

dan sedikit lg perkembangan Hajiq masuk 4 bln nih..

*dah pandai gelak kekek2..best gile dgr...esp kalo kene geletek..kalo dulu org agah ke geletek ke dia buat muka marah aje.....tp paling kuat dia gelak kalo aku jegil2 mata cakap HAIP,biasa dia.....makin aku buat2 marah,makin kuat dia gelak...sudah nampak tanda2 memprotes di situ..
*makin kuat grab benda and dpt pegang mainan dia lebih lama..semua menda nak dicapai la..
*suka renung org lama2..mcm dia scan dr hujung rambut ke hujung kaki dulu..nak tgk lps piawaian tak...
*suka menceceh....bersembur air liur ..pastu kalo over excited menceceh terlebih,sure tersedu-sedu pulak lps tuh..pastu kalo org bolayan,mengeluh kuat gila... HEH......lawak gile la dia ngeluh..mcm byk sgt je la masalah die kan..
*suka masuk semua mende dlm mulut....esp.penumbuk dia la.....leka betul dia kalo dpt hisap tangan.....
*bunyi-bunyian lain kuat camnapon dia x kesah..tp bunyi bersin dia still terkejut lagi..nape ek ?mmg baby takut ngan bersin ke?
*dah tjk tanda berminat dgn makanan...dia renung je kami mkn smbl mulut gerak2..buat org rasa bersalah je nak mkn byk..muahahah..
*dah makin melasak.....restless betul dia x boleh dok diam langsong..kuat betul melonjak ,tendang2 nak lpskan diri kalo tgh mandi ke kene dukung ke duduk kat kerusi ke..dlm bouncer ke..mmg aku kene lebih alert la lps2 nih...

yg lain2 x ingt dah la..till then......

4 comments:

lumpkins said...

waaaa.....omedetou hajiq kun....

nadia said...

arigatou aunty syaz..:)

Fadhlyna Abd Wahab said...

omedetou enchek haziq! anda hebat:) big clap for you! n your ibu also lah!

nadia said...

arigatou aunty chiput..(cam pelik je aunty chiput..muahahah)..naim dah lama pandai kan?pantas sungguh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...