Monday 6 September 2010

projek raya 2010..

waduh2...letih sungguh ....membaking bersama seorg budak kecik adalah sangat mencabar......lintang pukang aku kejap2 jenguk oven,kejap2 jenguk dia..kejap2 uli tepung..kejap2 terap kuih...adoi la..camna nak jd suri rumah berjaya nih?

weekends sampai nak melecet jari aku menjahit leher baju.....mula2 berhempas pulas jahit tulang belut..tapi tak jadi2 gak....last2 aku surf internet..ade video kat utube ajar jahit leher mata lalat ke karipap ntah nama dia...terus aku amek jalan senang..babai la tulang belut..kamu memang melecehkan..tahun dpn la aku try lagi.........nak menyembat pon satu hal.....camne la ade org amek upah jahit leher baju rm5 aje???kalo aku bagi seratus pon,seratus kali aku pikir nak amek ke tak..hehe...

ini la mesin compact kesayangan 'Push Present' aku..mintak2 lps2 ni makin byk2 jasa dia..jgn tersimpan berabuk dlm kotak sudah..

pastu hari ni start projek kuih raya pulak since weekends baru beli barang2 semua kan..jenuh la aku dr pagi tadi ..tu yg lambat update blog tu..(eceh..mcm ade org kesah?hehe..)..niat di hati nak buat 6 jenis kuih..bajet siapkan 2 jenis sehari...

hari ni dah setel choc chip..biskut kacang mazola on the way tgh bakar...
esok:kuih semperit ngan kerepek/kuih gunting..
lusa:cornflakes madu ngan cornflake shortbread...

yg en.hb request cornflake madu ngan kuih gunting aje...yg lain semua tekak aku la tu mengada..hehe..

tp kelam kabut punye pasal..aku silap tengok teaspoon ngan tablespoon..aduh...dah terlebey baking powder,soda bikarbonat biskut aku...buka nanti la baru tau rasenye..mintak2 tak effect sangat la...

walaupon rupa mu buruk......harapnya rasa tak seburuk itulah...

tp 6 jenis tu niat murni di hati saje...kalau budak motak tu bagi kerjasama la..kalo tak,kelaut la jawabnya..buat pon siket2 je..half adunan sudah...kang yg makan nye tak lain tak bukan aku jugak...buat syarat sudah la..kalo takde langsong suasana raya kang sendiri jugak yg sedih...

till then...selamat beribadah di penghujung ramadhan ni...

oh lupe...Fahrol,Happy bday!aku tak lupe..4/9 kan..cuma kesuntukan masa..gomenne..bet u had a blast one!

2 comments:

Anonymous said...

Thanks Nad :)

Selamat Hari Raya!!

-F

nadia said...

selamat hari raya kembali..
maad zahir batin ye..

-nad kacang botak-..muahahah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...