Tuesday 21 September 2010

How about a pat on my shoulder?;)

alhamdulillah...berjaya jugak kami pergi balik check up dgn selamat smlm..nmpknye mmg betul la aku aje yg mengada-ngada....:)

lps post entry smlm tu aku dah kepanasan x senang duduk dah...dok terpikir nak pergi ke tak nak pegi ke tak.......so,aku pikir kalo aku dok rumah pon sure buat hape mende pon x jadi..jadinye dari aku buang masa..baik aku redah aje la..

so berbekalkan sedikit ego nak jugak tunjuk kat en.ijam yg aku boleh pergi sendiri dan kata2 ..."eleh,beranak boleh...takkan setakat bwk anak g check up pon x boleh???"menyedapkan hati sendiri berulang kali..aku pon call la en.hb ckp nak pergi..dia siap cakap kalo Hajiq ngamuk,balik je...call dia suruh amik ke..cheit..

alhamdulillah aku pergi...best dpt tengok ibu2 ngan baby2 lain yg sebaya ngan Hajiq..ramai jugak..dlm 50 org....dan semestinye Hajiq yg paling gelap dan besar matanye dan mungkin yg paling kurus dan panjang...(mak dia pulak yg paling besar ,anak dah keluar pon tak reti nak kurus2....tp takpe..bukan topik itu yg dibincangkan sekarang..itu lain kali kite sambung..)nape ye anak jepun ni masa baby semua sama aku tgk muka macam ahli sumo je rupenye?kulit putih melepak kemerah-merahan,mata sepet smp tatau mana satu matanye(exaggerate la of course..),badan semua semangat2 tetapi agak rendang,dan peha amatla nmpk sedap dibuat KFC..geraamm2..so mmg nmpk ketara sgt la Hajiq luar biasa dlm ramai2 tu..

dan Hajiq boleh thn wasatiah la..xde la behave sgt,x de la buat perangai sgt...:)..cukup2 makan thp aku mampu handle la..

actually hall tu bingit dgn ramai lagi budak yg menjerit meraung2..haha..jadinye takde la cam malu pon kalo dia melalak..siap gelak2 je ngan minah2 jepun tu pening kepale tgk anak2 nanges..bila aku cuba nak agah2,dukung2 bagi dia stop nanges pon,nurse tu ckp takpe2..biar je nanges..semua pon dah biase dgn baby nanges..jgn kalut2...nmpk sgt la aku gelabah nak bg Hajiq diam kan?adoi...




serupa tak kami???..:P

Hajiq ok aje la kata doktor..berat 5.866 kg,tinggi 63cm..berat masih tak masuk kategori average..tp tak merisaukan sbb seiring la ngan berat dia time lahir...cuma ruam dia sebab panas,peluh agak menyerlah...doktor kata nanti baik la tu,x yah sapu ubat..cuma bersihkan elok2 time mandi,lap kering2....cuma time doktor kepakkan kelengkang dia nak check flexibility tu la die nanges paling kuat gile..doktor kata keras lagi kot tu yg dia sakit...

pastu ada sesi penerangan pasal solid food...oh tak sabarnye nak bagi Hajiq makan....nurse tu kata kena start ngan bubur nasi lecek semata-mata dulu..then 2nd week baru tambah sayur..then baru boleh tambah ikan and tofu.....lepas2 tu baru lah boleh bagi buah(puree) ke biskut ke air jus ke...sebab biasanya budak2 sure suke buah2 menda manis2 tu..kalo bagi yg tu dulu..karang dia takmau dah mkn bubur nasi,sayur yg tawar,takde rasa tuh and jadi budak yg memilih makan .....ade la dia bagi schedule ,menu,portion nak bagi apa semua..karang aku follow aje la jadual tuh..senang cerita..yg penting,WAJIB aku bagi Hajiq makan sayur.....takmau la dia ikut aku jenis liat mkn sayur...walaupon mcm best ade geng time makan kuis2..tp ada geng tak makan sayur lagi2 kalo geng itu adalah anak kesayangan takde maknanye lah..xde kebaikan langsong...(tp takkanla kena bagi taugeh(musuh utama aku)lecek kot????zalim benar tuh.....memikirkan aje dah boleh buat tekak aku geli-geleman)

ni la jadual pemakanan solid food tu...sapa yg paham bhs jepun je la paham tapi..(ape punye ayat nih...)

pastu ade sesi bercerita pulak ....makcik2 library hadiahkan buku cerita and volunteer bacakan utk baby one to one.. aku pulak yg malu time die smgt buat aksi bercerita tuh tp Hajiq bolayan aje..muahahah...nak tak nak terpakse la aku pulak yg layankan...sian tgk dia semangat sorang2..buku tu tajuk INAI INAI BAA..mcm peek-a-boo.....kalo org melayu......ummm..chakk!(betul ke?)....so setiap kali dia dok inai,inai(tutup muka).....BAAAA(sambil kuatkan suara buat aksi nak terkejutkan budak),terpaksa la aku layankan makcik yg gigih itu since Hajiq x de reaksi ,siap mata kuyu nak tidur lagi adela.....cheit......

makcik tu kata nanti rajin2 la baca buku cerita ni kat baby...hish..tak pandaiiiinye aku nak baca buku cerita kena buat2 gaya comel gini......kena ke?perlu ke??oh .....TIDAKKKK!

dpt buku n bag free..

oh melalut dah nampaknye........itu aje la..semua nye amek masa 2 jam lebih.....dan kami pon balik and live happily ever after..Hajiq pulak tidur all the way balik tu.sedap agaknye angin sepoi2 bahasa....

ni apa kes tidur angkat2 tgn ni?


abes muka dah comot dengan ruam ngan kesan dia dok garu2 muka....isk........


eh betul la chiput........dah try sekali,terus rasa nak keluar dating berdua lagi dan lagi dan lagi.....ape menda yg aku risau sgt pon aku taktau...sian Hajiq aku meragui kemampuan dia berlakon tjk baik dpn org..hehe..eh tak la..dia mmg budak baik pon....amin...

mintak2 lps2 ni lebih konfiden la siket aku nak keluar berdua dgn dia je...

YAREBA DEKIRU tte........YARU MAENI GUZU2 IWANAI!

4 comments:

sharEna said...

tepuk3x kat nad & hajiq
berjaya ekk? bagosss =D
kite pon kdg2 mcm nad jgk. mcm depend sgt kt habi. dia xde, xleh nk buat sorang2. pdhal boleh je klu nak. saje ngada2 huhuh...
tp ape2 pn klu ade habi skali lg afdhal kan? hihi..alasan lagikkk!

oh..muke hajiq mmg sama dgn muka nad. terutama tang mata bulat besar tuhh..huhuh

nadia said...

thank u thank u(sambil kembang kempis menahan bangga..)

mmg kalo hubby ade,lebih afdal..cuma kalo dia takde tu nak kena gak beranikan diri boleh buat semua2 sendiri.

tang mata tu x bole nak tlg dah la..hehe

Fadhlyna Abd Wahab said...

omedetou bebeh! wah2! macam2 hadiah kamu dpt ye haziq? ibu, jgn malas2 bace buku utk haziq. aku dulu houikushou setiap minggu bagi 1 buku utk bacekn kt fateh. lps tu kene bg kansou fateh mcm mane. chiet! aku dgn byk keje nk buat...bacekn jgk la mlm2. kansou setiap hari plk tu. xpe nadia..berbaloi bg pendedahan buku dkt anak2 awal2 ni. agaknye sbb tu la org jpn suke bace buku.

nadia said...

haha..kat houikusho lagi ganas..siap kene kansou lagi ek..ganbatta ne..:)

ye la..ye la..aku cuba la bacakan hari2...tjk balik bakat menang pertandingan bercerita time sek rendah dulu...haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...