Monday 6 July 2009

lucky day..

ini cerite smlm...aku dah tarik muke sbb en.hb dok terkurung dlm bilek tgk anime spjg hari...aku ajak die kuar dr pagi buat x layan ajek..hish...nak jek aku bawak wish tu kang..bagi langgar sana sini siket..pakkal xde lesen jepun...
tgk2 ptg kol 6 lebey die pon kuar dr 'area' die,terkedek2 nak mandi..ajak kuar..aku yg pantas bersiap ni ape agi..on jek la..
mokuteki(tujuan) nak g beli jeans kat kedai murah yg kuar kat tv semalam..semenjak ekonomi gawat ni kat tv asyek kuar pasal kedai jual brg2 murah jeekk..aku yg senang terpengaruh ni pon nak gak beli...bygkan jeans baru 390 yen jek..kat msia pon x dpt..kalo 2nd hand tu aku x heran la..ni baru..cuma sbb kaler yg org kilang tu buat lain dr ape yg buyer order,buyer tu pon pulangkan balik sume..so org kilang tu pon jual lelong...check punye check x jauh kedainye dr umah..krtg tatau pon kol brp kedai tutup..so dgn harapan kedai bukak agi and jeans ade agi kami pon pegi laa..tup2 sampai jek kedai tu dah stat lagu sedey 'bertemu dan berpisah adat manusia biasa' menandakan kedai dah nak tutup..cheh..aku yg x reti mengalah ni pecut laa masuk..pegi tempat jeans ..x pk pjg terus amek selai..mmg x sempat nak check la muat ke tak ke ape ke..siot.......
balik umah baru try..wahhh ..muat..best..gile x sangka harga murah cam tu kualiti best cam nih....x de la best cam levis tuh..kang org kata aku exaggerate pulak..tp utk org yg lansong x kesah psl brand cam aku nih..mmg x rugi laa beli..tgk la kalo smpat pegi lagi nak beli selai due utk adik2 ke..kalo ade stok agi laa..org beratur2 nak beli tuh...

caye tak?

then acara biase g kedai cyuko(2nd hand)..dpt pewangi+pasu bunga 2 in one ni...aku sukee sgt kalo kedai ni ade brg2 baru yg best..ikut naseb la..kadang2 brg kokak abes..kadang2 dpt yg best...yg ni pakcik 'lembut' glemer yg selalu kuar kat tv dok gubah bunga tu yg produce kate nye..(dak2 dok jepun kenal aa kot)...tak laku agaknye..tu yg die jual lelong kat sini..for me,189 yen for this is lebey dr worth it...

not bad huh?

ni lar rupe pakcik 'lembut' yg aku ckp tuh..

pastu singgah kedai sayur sblh cyuko tu yg dah nak tutup kedai..beli sayur siket2..pastuh aku nmpk la sayur zucchini(squash?)..jenis2 timun laa..x pernah mkn tp aku selalu nmpk kat rancangan masak memasak ni diorg gune..aku pon teringin laa nak beli...
dok tanye en.hb leh ke tak..die ngan muke x de hati perasaan ckp x yah la...kang tatau nak masak ape..
aku pon letak aa balik ngan muke sedey dan x puas hati..
tgk2 mase aku nak bayar pakcik jual sayur tu ckp amek laa sayur zucchini tu..amek semua(tinggal 2 pek aje)..die bagi hadiah...hahah..
aku pon senyum lebar dok angguk2 ckp arigatou2 berulang kali..
mende kecik kedo(tp)...kadang2 mende kecik cam ni la yg buat kite bahagia ye tak..
agaknye die sian tgk muke aku nak sgt sayur ni tp en.hb tak bagi beli..haha..
en. hb siap dok perli2 aku awat tunjuk zuchini tuh ?cube la tunjuk tembikai ke bendi ke ape ke..mesti die bagi..chess..mane la aku tau die nak bagi..kalo aku tau..satu kedai aku tunjukk..

masak ape sedap ek?

pastu kami ke jusco amek air mineral..and beli brg2 dapur siket2..dpt beli momo( peach) ni..ni pon kalo x sale kedai nak tutup maunye mahal gile x mampu nak beli..dok pandang aje...


kesimpulannye ...hari ni(smlm)今日はついてるなあと思って...(its my lucky day)...ape yg aku blaja hari ni ialah shopping2 la di waktu kedai nak tutup....kalo naseb baik ,sume dpt diskaun..
thanks to en.hb dok yg dok melambat2 kan kuar umah..hehe..


P/S..sori kalo ade yg rase 'jelek' aku dok cite psl suke mende2 murah jek...aku cuma seorg surirumah suke mende yg murah tp best..dan duduk di bumi jepun yg sumenye bapak la mahal...
and congrats to my dear friend idya for ur wedding...zutto shiawase de imasu youni...












No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...