Wednesday 3 February 2010

pengalaman seorang sahabat...

tagged by chiput semalam..thanks!xpe ek aku share kat sini?

dan kisahnye sangat menyayat hati...innalillah...Al-Fatihah buat Allahyarhamah Meherun Naher..

dan aku kongsi link nye di sini buat siapa2 yang berminat.


macam2 bermain dalam fikiran aku lepas baca kisah ini..hmm...aku x pandai nak tulis hebat2..nak luahkan semua apa yang terbuku...tp cukuplah aku katakan mmg aku tersentuh dgn kisah itu...lagi2 dengan condition aku yang sedang mengendong nyawa ni..terasa sangat meresap ke jiwa ,terbayang-bayang kalo aku di tempat mereka..memang x dapat aku bayangkan kalau aku di tempat arwah..mahupun suami atau anak arwah..even di tempat chiput pon mmg tak mampu aku bayangkan..

buat aku sedar melahirkan nyawa itu satu pertarungan besar...buat aku teringat pengorbanan seorang ibu...tak cukup dengan hanya perasaan gembira dan teruja ingin bertemu zuriat yang selama ini dinanti-nantikan..

mampukah aku menghadapi pertarungan itu nanti?baik2 kah semuanye?kalo jadi apa2 kat aku nanti macam mana dgn org2 yg aku tinggalkan?atau kalo org2 yg aku sayang tinggalkan aku tiba-tiba macam mana?isk...nauzubillah...

hmm.....lalai nye aku hari2..sering lupa mengucapkan syukur kepadaNya..semoga lepas ni aku akan lebih menghargai nikmat yg ada..lebih menghargai orang yang aku sayang dan yg ada di sekeliling ...ni yang rasa en.hb balik petang ni terus nak salam,mintak ampun nih..........huhu...kat abah dengan mak jugak..aku tahu aku bukan anak yang baik..x pernah berada dekat dengan keluarga di saat2 genting dan saat2 gembira juga...memang banyak yang aku tertinggal...cuma aku harap mereka boleh faham...bukan mudah aku buat keputusan...bukan senang aku sengaja duduk jauh2..hmm....

aku memang jauh dari layak nak cakap lebih2...tp sama2 la kita muhasabah diri kita..sentiasa ingat nak ucapkan syukur kepada Nya atas nikmat yg dikurniakan..

Firman Allah..surah An-Nahl,Ayat 78

Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibu kamu dengan keadaan tidak mengetahui sesuatupun; dan dia mengurniakan kepada kamu pendengaran dan penglihatan serta hati akal fikiran); supaya kamu bersyukur.

oh ya..Happy bday to abah!semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki....dan terima kasih atas segalanya..

2 comments:

::izyan sho:: said...

omedetssss!
kat sini ramai gak pegi amek..izyan pun moushikomi gak..tp sbb x benkyo LANGSUNG..so hari exam tu x pegi.hehehehe~membazir je kan.

oMEDETS!

nadia said...

izyan,aisey..awat x g amek?5000 yen tuh..sure lepas punye la...x blaja pon x pe..tv kan the best sensei!hahah..
xpe2..bile2 leh amek lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...