Friday, 10 December 2010

Selawat pelindung diri..

Sekadar ingin berkongsi benda baik di hari baik ,penghulu segala hari..

Selawat yang aku amalkan setiap hari sejak mengandungkan Hajiq dulu...huhu..sepatutnye awal lagi patut amalkan ..tapi itulah manusia mudah leka..mintak2 dengar hari2 dgn Hajiq ni boleh la dia cepat hafal..:)




Tawassalna bi bismillah
wa bil hadi rasulillah[2X]
wa kulli 'arifin billah
wa ahlillahi ya allah[2X]

ya allah
syumusilhuda
shuyukhil waraa
nujuu min nada [2x]
bihinnas lamu min kulli aza
bi qadrillahi ya allah

Maksudnya;
"Kami bertawassul dengan nama Allah dan dengan petunjuk Rasulullah dan setiap orang yang arif mengenai Allah dan ahli Allah,Ya Allah.Ya Allah!Dengan perantaraan kaum yang mulia,cahaya hidayah,dengan perantaraan amalan kebaikan mereka,kami selamat dari setiap malapetaka dengan kekuatanMu,ya Allah"

Fadhilatnya:Barangsiapa banyak membaca selawat ini setiap hari akan memperolehi keselamatan dan pertolongan Allah dengan wasilah/perantaraan Nabi Muhammad saw.


indah kan selawat ni?tenang aje rase kalo dengar..pendek ,mudah je nak hafal..mari jadikan amalan harian & semoga kita sentiasa dilindungi dan mendapat pertolongan Allah s.w.t dalam apa jua urusan..insyaAllah..

memetik kata2 dalam video di atas;

'Jika seseorang hamba Allah tidak lagi mudah menangis kerana takut dengan kekuasaan Allah ..Justeru menangis lah kerana ketidakmampuan itu...'

fuh.....memang pedas..tepat kena kat muka.....


*credit to youtube,10dila yg mengupload..

3 comments:

sharEna said...

xleh access utube...sedeyyy x nmpk ape =(

good info anyway =)

ghostwriter said...

waaa...tq coz ingatkan sy juga...^^

nadia said...

sharena;kat tmpt kerja,tak baik tengok utube..hehe..

ghostwriter;sama2 la kita beringt..salam kenal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...