Thursday 10 September 2009

raya mode..

sedar x sedar dah masuk 20 hari puase..aku rase puasa thn ni la paling cepat x rase ape..tuptup dah nak abes dah..aisey..ye la thn lps aku pose dgn pakai suit tgh2 panas dok dlm kilang yg suhu cam nak terbakar kulit muka...mane la x terasa kan..thn ni dok umah..bilik ekon..dok ngadap laptop dan tambahkan ibadah ..chewah..

aku x buat sepatah haram ape agi utk raya..bunyi cam ade org nak berkunjung raya ke umah aje...hehe..kalo setakat raya berdua..mmg x rase nak buat mende pon la..agipon otak aku agak tingtong x berfungsi 2,3 hari ni sbb aku x leh tdo mlm langsong..biasenye aku cover tdo siang aa..tp sekang siang pon x leh tdo gak...ntah ape la yg aku risau kan..(sdgnkan x leh tdo mlm sbb addicted game ninja dlm iphone)...

tp hari ni aku gagahkan gak la hati,tgn,otak segala...1st step;tulis kad raya..bertaun dah aku x buat..tp memandangkan thn ni sempat beli kad raya balik msia hari tu..bermula lah balik tradisi pecah kaca pecah gelas..


sapa la yg bertuah dpt kad raya limited ni?lenguh tangan tules tuh..

so 2nd step;projek kuih raya yg mungkin balik2 aku srg gak yg makan..and 3rd step;kemas/hias umah utk kepuasan hati walaupon xde org dtg umah..

adeh..sedey nye bunyi..sape2 dok jepun tu meh la dtg umah..nak tunggu aku buat open house..umah aku kecik mmg x muat nak panggil sume org..tp sape yg nak dtg inform jek la..sure kami masak punye..diulangi kami..dah rindu gile en.ijam nye nasi beriyani ngan daging masak merah...haih..sejak kawen ni mmg x masuk dapur la die..tertipu rupenye aku ingtkan untung dpt suami pandai masak,pandai kemas..chettt..

so from today ,raya modo-ON!!!(bygkan gaya cam kiina..sah org x phm)..

2 comments:

kew_chop said...

mehla raya umah nadia. takpun aku pi umah ko.. hahaha.. nanti aku bodek joe pegi.

nadia said...

haih..kalo umah kite ni sebelah2 hari2 dah pegi raye umah ko..hehe..jauh sgt masalahnye..xpe la..nanti aku jln2 tokyo(tokyo ek ko sekang?) aku singgah la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...