Wednesday 16 September 2009

setelah sekian lama..

lama lak rase tak menulis..bukan ape..2 hari ni aku dok berulang alik ke hellowork(job centre)..ni lah akibatnye kalo dah nak kigen(tarikh tutup) baru nak terhegeh2 g buat-buat cari keje bagi cukup syrt dpt duit insuran..yeahh..29hb ni insyaAllah masuk duit..setelah sekian lama nak masuk 4 bulan xde gaji..akhirnye dpt gak aku duit raya..hehe..

dan satu agi setelah sekian lama umah aku xde tetamu kecuali kawan jepun en.hb seorg due..sabtu lps dak2 sanbongi girl yg glemer tuh dtg bukak puasa kat umah..dan x dilupe K.E juga..sejak pindah umah bulan 6 hari tuh mmg x buat mkn2 ke ape pon aku nih..sbb umah sempit..x mcm umah dulu..tp kot umah dulu pon balik2 bawe..balik2 zul gak yg dtg..hahah..

aku just masak nasi ayam+mee sup..ngan kek srg semut buat ulung2 kalinye..x la jadi sgt sbb aku yg' pandai' ni dah penat2 perap adunan tu 3 jam,pastu aku g kacau2 bagi sebati balik.pandai kann?abes sume sarang2 die..hahah..


aku rase aa kan,balik2 kalo org dtg aku masak nasi ayam,balik2 mee sup/soto ngan bergedil..cam xde modal lain ajek..tp sbnrnye ade sebab di sebaliknye..satu sbb biasenye stok ayam jek ade dlm fridge..silap laa kalo org x bagi notis seminggu nak dtg umah..x sempat aku order daging segala kat baticrom..satu agi,nasi ayam ni mcm ade omoide(sentimental value) kat aku sejak kecik agi..aku suke gile nasi ayam mak masak..mak kan keje,so weekend aa selalu mak masak spesel2 siket...dan selalunye mak akan masak nasi ayam..so bagi aku,cam nasi ayam tu paling spesel aa mase tuh...dan mungkin terbawak2 smp sekang...

dan mee sup/bergedil pulak..tu 1st mende yg aku masak kat en.hb..mase tu belum kapel pon agi..aku ajak die ngan bawe,pit dtg bilik mkn..pastu bile dah kapel baru en.hb citer..yg bile 1st time die makan aku masak tu terus die terdetik dlm hati 'konna aji nara,issyou tabetemo ii'..translationnye cam kalo mskn rasa cam ni,seumur idup pon die sanggup makan..maknenye sanggup nak idup ngan aku la tu...so,bagi aku yg x pernah/jarang bagi org esp lelaki mkn mskn aku,bile die yg power gile masak ala2 chef ckp camtu terus aku kandou(moved) semacam..and sejak tu la baru aku ade siket jishin(confidence) aa nak masak bg org mkn ..tu yg pastu balik2 masak tuh jek..senang keje aku....hehe..dan aku pon smp sekang x leh lupa daging masak merah yg die masakkan utk aku 1st time dulu...tp bile pk2 balik ade ke org yg kimete(pilih) bakal isteri /suami ngan masakan ??org biasa dr mata jatuh ke hati..ni dr mulut/perut jatuh ke hati ke kami ni??adeh..

so mungkin sebab2 di atas la yg membuat kan aku memilih 2 menu tu jek keje...soro2 kene cari menu lain ne..

ape daa aku melalut ...ni la akibatnye kalo dah tgh mlm tp mata masih x mau tdo...

dewadewa..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...