Tuesday 26 October 2010

budou gari/grape picking..

masih lagi mood marah seperti semalam...terasa nak terbang balik Malaysia lempang orang..lepas dah lempang,mencecet lari balik sini balik...boleh?
takpe la..sekarang ni simpan dulu mood marah ni elok2 dalam hati,tunggu timing yg sesuai utk bagi lepas ..buat masa sekarang,telan saje la dulu....

okeh..closed case...kita tukar topik..mari pergi ladang anggur memetik anggur bersama penganggur yg memang suka sangat makan anggur tp tak suka menanam anggur..cuba kire berapa perkataan anggur di situ?

ok fine.tak kelakar.aku pening.


dah lama memendam niat nak pergi budou gari makan anggur puas2...tapi dah bertaun tak pernah tercapai..so dah nekad autumn kali ni kena gak pergi.....sekali boleh pulak terlambat..bila check,area dekat2 sini semua musim nye dah abes...nak tak nak terpaksa la pergi tempat jauh siket..ade cerita bodoh masa pemilihan lokasi ni..aku la yg dok cari..pastu nmpk satu tempat ni je ade..tengok alamat dia kat Mie,名張(Nabari)..tapi entah mcm mana punye bebal aku boleh nampak macam 桑名(Kuwana)..sedangkan kanji 名(Na) nye saje yg sama..sebab aku dah set dlm otak tempat tu kat Kuwana yg ktrg dah biase areanye,jadi aku tak la check map ke hape..memang excited betul la bagitau en.hb dekat je tempat ni..kat Kuwana je.stgh jam je dr rumah.....dia pulak percaya je la kat isteri dia kan....sekali pagi nak pergi tu ,masuk no.tel tempat tu kat navi,hamek ko 3 jam rupanye.....harus la aku kena perli kan..harap je ikyu..kanji senang mcm tu pon boleh salah...*malu giler*..aku dah nak give up tak mau pergi dah.......eh tak sanggup oo 3 jam semata2 nak makan anggur..baik aku pergi supermarket beli anggur 10 pack makan sampai pengsan.....tapi sebab en.hb tau aku nak pergi sangat dr dulu..and this is the last chance sebab dah tak lama nak balik for good dan tak mungkin lagi dpt jumpe ladang anggur kat Malaysia..dia pon cakap..takpela ..kita pergi je..dia yg drive pon...syg tido aje la....OKEH,SET!dah memang aku ngan Hajiq tidur aje la spjg perjalanan..tup2 dah sampai..

overall,best la tempat ni..Pilih,Gunting,dan Makan suka hati la byk mana pon...ladang tu pon bersih,siap ade bench nak duduk,sink nak basuh grape ,and dia sediakan green tea minum la brp byk nak..buah nye pon byk lagi even dah nak dkt habes musim..ade 2 jenis..satu yg hitam,satu yg merah2 siket..memang heaven la main petik je sesuka hati ...tp aku yg hantu anggur ni pon makan 4 gugus(gugus okeh bukan biji) dah give up..en.hb tu ape tah lagi..3 gugus je dia makan....tp berbaloi la jugak sebab kalo beli kat supermarket memang lagi mahal..dah la dia jenis buah anggur yg besar2 tu..okeh la..layan gambar je la..



Hajiq kesejukan..


ada bulat serupa macam anggur tak saya?dah siap2 pakai purple nih.



sian Hajiq kerakusan melihat anggur..




tak tahan aku tengok Hajiq teruja sgt tengok anggur tu ..walaupon kononnye takmau introduce Hajiq kat fruits dulu ,tapi tak sampai hati aku tengok dia buat muka kesian..aku pon bagi la dia nyonyot siket..memula okeh je hisap dengan berhemah..lepas tu marah2 nak lagi..cheit..lepas tu dia pergi ngap sampai hampir nak termasuk sebiji tu dlm mulut dia..terus aku tarik cepat2..kang tertelan naya...dah,no more grapes for you!terus sumbat susu,terus merajok tertidur dia sampai la nak balik..dapat la kami makan dengan aman..eheh..

dewadewa...

2 comments:

sharEna said...

bestnyaaa.....jeles Naurah kt Hajiq sbb kecit2 da dpt pegi mkn anggur kt ladang..(ker maknye yg jeles?? hohoh)

xpe Naurah, Ibu bwk ko pegi petik buah kuini je kt rumah kawan ibu..dia kata ade byk..=B kekeke..

nadia said...

main kasar nampak..eheh..buah kuini ngan anggur ,for sure la buah kuini menang...seb baik x ngidam tau..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...