Tuesday 30 March 2010

bila jumlah minggu yg tinggal dah jadi satu digit...

sedar x sedar dah 31 minggu berlalu.....fuhh.....smlm pergi routine check up mcm biasa.....okeh la sume..cuma aku ni..kalo x buat scene mase nak measure blood pressure tak sah....sbb ukur ngan mesin tu tinggi melangit,kene la ukur balik 2,3 kali manually dgn dua alat yg lain2 baru doktor puas hati......ntah kenapa smlm aku geram sgt kat mesin tuh...napa die selalu detect b.p aku tinggi aje?x puas hati cakap la......isk..buang tebiat la pulak nak gaduh ngan mesin kan........jangan la mcm tu mesin..kalo b.p aku tinggi 160/90 mcm ko tunjuk tu, automatik aku kene masuk ward terus tau.....silap2 kene paksa beranak ikut tingkap...isk2...naseb baik bila ukur manually turun 119/80....dan aku pon dah tunjuk bukti 2 minggu aku ukur b.p kat umah memanjang 100/70 jek.......trauma la aku cam nih ngan mana2 mesin pon nanti........

naseb baik ade bukti...

bibit is doing fine..berat baru 1.6kg..masih byk kg perlu ditambah tu..amek la lemak mama..amek la..amek la..
kali ni doktor check details la die punye jantung,perut,buah pinggang,paru2 segala...nmpk macam xde masalah..walaupon die ckp ape sepatah aku x phm...rase mcm nak masuk kursus cara2 memahami ultra sound scan la kalo ade..kang x payah doktor cakap aku dah tau dah itu apa..ini apa..
doktor cakap kaki bibit panjang betul..hahah......ade ke patut kalo ikut panjang kaki dah 34 week usia die..eh2..suka2 nak cepatkan 3 minggu ...padan la senak aku setiap kali kene tendang....teringt pulak cerita kartun daddy long leg masa kecik2 dulu kat tv(tetibe )..xpe2..kamu kaki panjang nanti boleh jadi olahragawan..lompat tinggi ke lompat jauh ke..haha..berangan..kalo mak nye ke laut soh turun jogging pon rela pura2 balut kaki ckp injured..siap pura2 jln terdengkot-dengkot lagi semata2 nak escape...x ke mana nye la..heheh..
doktor scan muka..tp biasalah..budak ni mmg pemalu betol la..sipi jek dpt nmpk pipi,mata siket...abes ditutupnye muka dgn tangan..ini kalo bab pemalu mungkin ikut ayah dia..dpn pompuan pemalu..konon........

aku pulak...byk betol la symptom2 baru sejak akhir2 ni..sini sakit..situ sakit...tp yg paling cuak..nose bleeding..byk pulak tu...gelabah aku kejap ..1st time seumur idup kene la katekan..naseb baik masa tu en.hb ada..kalo aku srg menjejeh2 la agaknye darah tu keliling umah sbb aku melompat-lompat satu umah panik tatau nak watpe....seb baik doktor kata tak bahaya kalo darah tu berhenti terus..kalo x berenti2 tu sila ke hospital sekarang la jwbnya..mood pulak x boleh baca betul lal lately..tibe2 aje swing..tibe2 je katchin!!!...tp mmg aku sedaya upaya la kontrol x nak ikut perasaan sbb takut kang bibit mcm tuh..rasa muka kembang la..sini kembang la sana kembang la..pastu nak makan ape tatau..mkn ape sume rasa x puas...isk2..dugaan betol..betul la bile aku imbas balik..2nd trimester dulu mmg heaven laaaaaa.........mmg best xdak ape pon kesulitan fokus kat menternak badan aje..hehe..

tp xpe..agi 9 minggu je lagi (at the most la)....ganbarou!mintak2 semuanya selamat dan dipermudahkan la ya Allah........amin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...