Tuesday 16 March 2010

cerita check-up lagi..

byknye aktiviti 2,3 hari nih...terase bz seminit...hehe..
ape nak cite dulu ek?cerita check up la dulu.......mcm biasa,sabtu pagi2 kol 9.30 dah tercongok kat klinik...overall semua ok..

berat:naik 1.2kg..adoi la..
HB:11.6
B.p:120/70
urine:semua -
darah kene amek 3 tabung uji lagi...

HB cam biasa..asalkan x turun bwh 11 dah kire cemerlang la tuh..
BP pulak as usual guna mesin naik smp 140/80..bile nurse check balik manually baru ok......semua nurse tu pon dah tau kalo aku jek..mesti kene ukur BP 2 kali..heheh..tp kali ni doktor soh aku rekod BP kat umah hari2 sbb nak monitor takut aku kene hypertension...tamau la........
yeah!part urine tu paling membahagiakan..selama ni mesti either sugar or protein sangkut +,-...tp kali ni clear!!x sia2 aku minum byk air smp kembong...

ade pulak paparazzi ..bukan nak amek gmbr aku..nurse yg diameknye..tgn aku je nmpk..

bibit:berat dah 1.3kg..mase scan aku dah x nmpk apa2 dah..kepala jek penuh..tp doktor tu nmpkla mana kaki,ape semua segala........
gender pon sudah reconfirm......ついてますよ。。だって。。so,a mommy's BOY he will be..insyaAllah..tp kot kuar pompuan nanti pon kami suka aje!!due date pulak doktor tukar jd awal 2 hari sbb ikut besar die la kot...

tp yg agak x best...x dpt nak scan clear 3D muka bibit..2 minggu lps,die g tunduk2..tutup muka..so doktor kata next time la...tp kali ni doktor kata die dah bsr sgt(ke perut aku yg bsr dan dia ditutupi lemak),dah x nmpk clear dah muka..huhuh...xpe la..lagipon kat jepun ni tiap2 kali check up mesti scan,insuran support lak tuh..kalo cam msia kene byr mahal2 scan pastu x nampak pulak..mungkin lagi disappointed kot..

kali ni check-up lama siket sbb ade sesi M&M ngan midwife..lama jugak die interview mcm2 psl persiapan nak bersalin,problem la apela...dah la die cite kat jepun kang xde nye gas2 lalok ke epidural ke ape sume utk tahan sakit..cuma kang ade aroma la,die gosok2 pinggang la..pasang lagu la..(berkesan ke??)huhu...ade yg utk injek bius kat tulang belakang tu ..tp kene tambah 15 man..mahal gilo...mintak2 mampu la aku menahan....huhuh....tibe2 rasa cuak pulak...ade agi 10 weeks..lama lagi kan?kan?

midwife pon dah bagi hospital nye checklist...x byk rupanye kene bwk..byk diorg akan sediakan..senang la kerja aku...by bulan 3 ni nak kene siapkan nih...yosh!nih listnye..in case ade sape nak tgk..bhs jepun la tapi..hahah..


oh ya..aku ckp ngan midwife tu kang nak bwk balik uri leh tak?sbb ikut islam,kene basuh,tanam semua..kalo kat jepun ni depa tinggal kat hosp,process jadi bhn2 kosmetik ...midwife tu tatau sbb 1st time kan..so die ckp nanti diorg meeting sume ngan doctor tanye bleh ke tak...sape ade pengalaman bersalin kat jepun..korang dpt bwk balik tak uri ek?

mentang2 kandungan gula dah clear,terus aku mintak upah aiskrim mini stop..dan sebab x leh wat decision nak amek yg cheese cake ke yg brownies,dua2 aku amek..senang cerita..astaghfirullah.........

dewadewa.....

5 comments:

kew_chop said...

uri dulu dua2 aku dpt bwk balik. siap dpt kurangkan kos bil bersalin lagi beh kurang 6000sen coz derang tak perlu bayar kat company yg uruskan uri tu.

FF said...

BOY?Boleh la geng :)

Pasal uri tu,aku tak dapat bawak balik.Klinik tak kasi even dah mintak.Ihang katanye.
Tapi klinik kata dorang pun tak jual uri tu utk kosmetik ke apa.Dia akan hapuskan mcm mana tah,ada dia terangkan.Aku dah lupa.

nadia said...

murni& pie..
nmpknye ade klinik bagi ade yg x bagi nih..kene gaduh2 siket ni nmpknye..hahah..
boy kot..dah 2 kali doktor kata boy..tp tuh la..mana2 pon x kesah..

Fadhlyna Abd Wahab said...

kenapa enchek bb aku dh 1.8kg ms 28weeks ari tu? ke aku salah dgrms doc. bgtau?tp aku rs sgt cuak bila dgr 1.8kg tu sbb besar,ok? fateh dulu ms 32wks kot br 1.8kg. harap2 aku salah dgr. btw, aku dl xleh bwk blk uri. ihang. agaknya hospital kt gifu mmg xbg kot. bila aku tanya uri derang buat cengganer, derang ckp derang bakar. tp, ms lps fateh lahir tu, enchek hb aku tgk derang uruskn uri tu. derang cuci bersih2+balut cantik2. lps tu bwk utk dibakar.

nadia said...

chiput,enchek bb?boy gak ek kali nih??1.8kg??mak aii..emaknye kecik aje..ko sure bukan kembar?hahah..thanks for the info about uri tuh..tgk la nanti klinik aku ckp camne pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...