Monday 15 November 2010

saye suka pre-loved items!

camne weekend korang?weekends kami minggu ni berlalu tanpa sebarang aktiviti menarik sebab sabtu en.hb kena pergi majlis kawen kawan jepun dia......so x dpt la nak jalan jauh2..cuma aktiviti melawat kedai second hand yg memang sah2 dah jadi acara wajib aku..at least sebulan sekali lah wajib pergi..konon nak tengok2 aje..tp x pernah nye la aku balik dgn tangan kosong...

kedai ni ikut naseb la..time byk stok baru memang heaven la..rambang mata nak memilih ...time stok xde tuh,memang barang2 ntah hape2 la...kali ni byk dpt beli harta Hajiq..jimat2..heheh..

books for him.good condition.kulit keras.and guess what..31 yen each je..which is rm1 each!boleh meroyan aku memilih buku...hahah..tp byk bapak dia la yg pilih.tetiba aku rasa sabishi(sunyi/sedih) bila dia sebuk nak beli buku serangga and kereta yg lansong x menarik kat mata aku.baru cam terasa yg hmm..boys will always be boys kan..jadinye ,tugas menceritakan pasal menda2 tu aku serah la kat en.hb..tak lama lagi kang sure Hajiq lagi hebat cerita pasal kumbang banding ngan mak dia..huhu...


bag baby byk poket2.saja gedik amek yg sandang belakang pulak.senang aku nak bawak g korea nanti.depan carry Hajiq,blkng gendong diapers bag.bagus.

ini pon saja gedik.sebab comel,terpaksa amek.

budak motak nak pergi sekolah.haha.

more jackets for him.

dan utk dua2 bag +jacket tuh rm10 ok.....gilak la..rasa cam mimpi..hehe..

aku tak kesah je beli brg pre-loved ni..ye la,ade org kan cam hygenic.geli siket kan..cam buku tu aku lap la dulu ngan wet tissue yg sterilize tuh. baju aku berkira siket la..kalo cam jacket ni pakai kat luar aku beli la.takut kot2 kulit dia sensitif ke kan.nanti pon nak balik Msia nanti,kot banyak sgt barang x muat nak bawak balik,aku jual la balik kat kedai ni.very the eco gitu.

2 comments:

kew_chop said...

betul2. sama cam aku kalo baju cam berkira sikitla tapi jacket ok gakla. tak tahan tgk toys jekla agak2 nanti balik mesia mesti penuh kontena aku nak angkut beli toys..

nadia said...

haha..itu la.ni seb baik hajiq kecik lagi..malas aku nak beli toys agi..tp kang b4 balik msia nak borong bebanyak buat stok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...