Monday 19 July 2010

yg mana satu?

hukhuk..org jepun sini ramai yg cuti hari ni...straight 3 hari dr sabtu..tp en.hb sabtu kerja,ahad kerja 1/2 hari ,hari ni of kos la kerja jugak..........sadis2..tp die lagi la rasa sadis kot..sbb skrng ni mmg panas gila..aku nak kuar setakat jemur baju ngan siram pokok pon berkira2 ..kuar 5 min dah berpeluh2..apetah lagi die kerja kilang besi ,enjin2 ntah hapa2 dah mcm sauna dlm kilang tuh..sian die....tp bile aku tny x penat ke?tak la..kene la rajen lebey siket sbb dah ade hajiq..kang nak bg makan ape...huuuuuuuu..dah ade anak ni mungkin makin bertambah2 kot smgt die nak kerja..lagipon plan nak balik akhir thn ni,kena la kerja lebih siket nak buat berpoya2 kat msia nanti..astaghfirullah....niat......

tp sempat jugak la kuar ahad ptg tu beli brg2 siket ngan mkn sushi sbb rasa dah laaaamaa gile x makan luar...ye la..dah ade budak kecik tu..adoi..setiap kali kuar,dupdap2 hati aku dok ternanti-nanti bile die nak ngamuk..hahah..aku pon tatau napa..aku malu giler kalo org pandang2 kalau hajiq nanges..sdngkan aku rase semua org phm kot..baby mestila nanges..tp ntah laa..aku conscious lebey2 la..rase cam diorg ckp ape la mak die ni,anak nanges pon x leh nak handle...huhu...tp aku je lebih2..hajiq baik aje la pulak........terkebil2 mata die tgk sekeliling eh..kat mane ni?ni bukan rumah aku nih...

budak baik itu..sabar je tunggu kami mkn..

kepuasan.................sape yg ckp nak diet hari tuh nih?

ckp pasal hajiq,ade dua..eh tak..3 menda yg merisaukan aku...die cam sakit mata la..mata sblh kiri..asyek berair...ngan byk taik mata...naseb baik x merah lagi...tp mmg kalo die tidur lama siket,bile nak bgn tu die mcm x mampu nak bukak mata sbb penuh taik mata...kesian giler......nak g klinik kene tunggu en.hb cuti rabu ni pulak..mintak2 x melarat la...mak soh titikkan susu badan siket kat mata dia...nanti cuba try lagi tgk mcm mana...
pastu dah nak masuk 3 hari x yak2 pulak budak tu....haih....sembelit ke ?setiap kali salin pampers,dok ternanti2 bile die nak yak2 ..mcm hape je.....
pastu jumaat ni pulak hajiq kene inject......aku pulak yg dah lebey2 cuak ni apehal pulak...

oh ya jumaat lps nurse dtg umah tgk2 hajiq..berat die dah 4.340kg...dah double berat masa lahir...good job budak kurus!

eh aku nak cerita ape sbnrnye ni?nih haa..bonus summer dah masuk..en.hb tny nak ape?hajiq awal2 dah dpt bouncer ngan stroller die...aku rase nak video cam or digital camera yg canggih2 siket...ye la..aku ade camera bsr gedabak tu je..cam susah la nak snap gmbr hajiq pakai yg tu..nak keluarkan dah satu hal..iphone lak gmbr x cantek..dg cam kat umah en.hb bwk g keje...video cam mmg sah2 dr dulu xde...aku survey2 ni dua jek yg cam berkenan di hati ..kecik plus harga pon x mahal sgt..........cuma satu tu lebey ke video cam..satu tu lebey ke amek gmbr..........mane satu haaa?

Casio EXILIM ZOOM EX-Z2000




or

Victor PICSIO GC-FM1







aku lg berkenan yg victor tu..nmpk sgt handy for a video cam..tp screen nye kecik sgt..plus utk dg cam,8 mega pixel je....

yg casio tu pulak,byk function..siap leh lukis2,tulis msg kat video lagi..14 mega pixel pulak tuh...tp harga mahal siket la dr yg victor tu..tgk hari tu mak beli camera casio,cam best pulak function byk..tu yg nak try nih..canon,olympus,panasonic lumix sume dah pernah rase........

hmmmm......nak kene tdo dulu kot ni..kot2 dpt petunjuk dlm mimpi..

dewa2...

2 comments:

kew_chop said...

mata berair better gi klinik pakar mata tu kot tak payah gi klinik untuk budak2 sebab nanti depa soh pegi klinik mata gak untuk check detail. sebijik cam maira dulu pun ada prob mata berair cam tu gak.. bestnya hasben dpt bonus tapi berabih untuk anak bini jek kan. aku baru teringat, en suami dpt bonus tapi dia tak reward pun untuk diri sendiri padahal dia yg keje, tiba2 rasa sebak.. huhu..

nadia said...

oo ok..br ingt nak g yg klinik budak2 tu je..thanks murni..

tu la..diorg seronok kot dah hempas pulas kerja titik peluh sendiri,dpt reward anak bini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...