Friday 2 July 2010

entry flashback 2..golden week trip

meh sambung balik citer mengimbau kenangan sebelum bersalin..akak n adik ipar dtg bercuti ke jepun masa golden week hari tu..diorg smp sehari lps aku dpt kuar hospital which is masa tu Hajiq 35 wk++..doktor dah ckp soh dok diam2 kat umah..baby anytime leh kuar tuh..tp ye la mmg la aku dok diam..dok diam2 dlm kereta...dah diorg nak jln2 cuti2 jepun..x kan aku nak tinggal kat umah..kalo terberanak kat umah srg2 lagi la naya kan....(alasan...).hari diorg smp kami jln2 area nara saje..nara ni mcm bandar bersejarah jepun ala2 melaka la kot...luas woo taman ni..tp aku sehat walafiat gila..baru lps merdeka dr terperap kat hospital la katekan..


kata pon cuti umum..melambak org..

bersama2 si rusa dan budak2 sekolah...

si 3 beradik..

taman botani jepun..tenang je tempat ni....angin sepoi2..siket jek lagi rasa nak landing..

agak gedik di situ..


jakun melihat sakura...betul ke sakura pon?dah bulan 5 ni...

di ena,gifu..singgah on the way nak ke toki premium outlet..satu2nya baju mengandung yg aku sempat pakai.....

percubaan menyembunyikan diri..

dan ini ektibiti paling lasak seorg pompuan sarat mengandung 9 bulan ..mendaki bukit utk tgk sakura...dah diorg ni teringin sgt nak tgk sakura sdngkan time tuh sakura semua dah gugur dah..nak tak nak terpaksa pergi tempat sejuk atas bukit(nagano) semata2 nak tgk sakura.........abeh dah smp...takkan aku nak dok dlm kereta......ko mmg degil nadia..


ade srg pakcik bagi aku tongkat kayu dia..sambil ckp taihen dane sambil melirik tgk perut aku..mesti dlm hati dia buang tebiat ape pompuan nih...


tp mmg berbaloi la aku mendaki..pemandangan dr atas bukit tu mmg marvellous...


set ebi fry besar tapak tangan di toba..haa..aku tau sapa yg tgk dok meleleh air liur tgk mende ni..muahaha..

dan akibatnya...mcm yg korang semua sedia maklum..x smp beberapa hari lps tu...Hajiq pon kuar....haish..naseb baik x kuar atas bukit atau tgh highway..udah la jammed teruk time golden week..x ke naya...

tp still dia kuar masa last day diorg kat jepun..dah siap book nak g ichigo gari(ladang strawberry)..berkubur la plan..dan x dpt la aku nak anta diorg ke airport...apa2 pon aku rasa bersalah sgt sbb aku ..diorg x leh nak jln2 sgt..dan cuti mcm kelam kabut......eh tp bukan salah aku je..salah kita sama2 ek Hajiq ek.....sepp siket........

bila2 ingt2 balik..mmg naseb baik Hajiq kuar dgn selamat..dan masa sakit2 tu pon kat rumah...kalo la ada ape2 jadi..mmg sure aku nyesal seumur hidup.....dan lain kali puan2 ikut nasehat doktor..byk berjalan nak bagi cpt beranak tu limited kepada org2 dah full term aje.........

dewa2..selamat cuti semua.....

p/s:smlm 1st time Hajiq muntah teruk terbelahak kuar ikut hidung semua......panik gila ibu dibuatnya..x leh tdo satu mlm dok tengok kamu tdo takut tersedak lagi..isk2..Hajiq,jgn la asyek nak susu je..kamu dah minum lebih kapasiti perut ni..pastu burp lmbt pulak tuh...pastu x leh nak letak langsong..ibu la buaian,ibu la bouncer,ibu la cot,ibu la penyanyi...24 jam nak kene kendong je nih..hep...biasa dia ek..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...